Networking and Social Media in Tourism (3 op)
Toteutuksen tunnus: KMR0624-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
11.01.2021 - 07.05.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lappeenranta
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus
Opettaja
- Sami Lanu
Opetusryhmät
- Video Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HOMA18Bachelor's Degree Programme in Tourism and Hospitality Management 18S, Lappeenranta
-
HOTRA18RHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, ravintolan liikkeenjohto, Lappeenranta
-
HOTRA18HHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, hotellin liikkeenjohto, Lappeenranta
-
LLPREX20SHSaapuvat vaihto-opiskelijat S20, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta
Pienryhmät
- Video Luennot 1
Osaamistavoitteet
To familiarise students with the basics of business networking and central concepts of cooperation and collaborative activity in tourism trade.
Introduces variety of networks and tools for networking.
Students will learn definition and content of social capital related to tourism.
Tools and analytics for building, managing and measuring social capital.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
VIRTUAL
Everything happens trough Moodle
Video lectures, Material and tasks in Moodle, Essay, Moodle exam(s)
Passing the course:
Complete and approval of all tasks
Moodle exam(s)
Feedback of the course:
After the course
Ajoitus ja läsnäolo
Complete all tasks
Exam(s)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Pdf`s are provided in the course, no need to look in advance
Uusintamahdollisuudet
Moodle exam. Grading is based on Moodle exam(s)
Oppimisympäristö
E-learning (Moodle)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1cr virtual lectures
1cr materials and tasks
1 cr exam(s)
Sisältö
Goals:
The goal is to enchange the understanding of social media in marketing, customer service etc. in Tourism business
Level 1:To learn basics about social media tools and platforms
Level 3: Understand the possibilities of social media tools and platforms in marketing, Customer service etc.
Level 5: Being able to use and analyze social media tools and platforms in Tourism business
Arviointimenetelmät
Based on Moodle exam(s)
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Not passing the exam(s)
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Only remember the basics of the course content
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Understands the possibilities of social media in tourism business
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Understands, can analyze, evaluate and create new theory related to social media in tourism business.
Being able to use knowledge of the social media tools and platforms