Siirry suoraan sisältöön

Networking and Social Media in Tourism (3 op)

Toteutuksen tunnus: KMR0624-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

11.01.2021 - 07.05.2021

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lappeenranta

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Sami Lanu

Opetusryhmät

  • Video Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HOMA18
    Bachelor's Degree Programme in Tourism and Hospitality Management 18S, Lappeenranta
  • HOTRA18R
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, ravintolan liikkeenjohto, Lappeenranta
  • HOTRA18H
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus S18, hotellin liikkeenjohto, Lappeenranta
  • LLPREX20SH
    Saapuvat vaihto-opiskelijat S20, pitkät vaihdot, hotelli- ja ravintola-ala, Lappeenranta

Pienryhmät

  • Video Luennot 1

Osaamistavoitteet

To familiarise students with the basics of business networking and central concepts of cooperation and collaborative activity in tourism trade.
Introduces variety of networks and tools for networking.
Students will learn definition and content of social capital related to tourism.
Tools and analytics for building, managing and measuring social capital.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

VIRTUAL
Everything happens trough Moodle
Video lectures, Material and tasks in Moodle, Essay, Moodle exam(s)
Passing the course:
Complete and approval of all tasks
Moodle exam(s)
Feedback of the course:
After the course

Ajoitus ja läsnäolo

Complete all tasks
Exam(s)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Pdf`s are provided in the course, no need to look in advance

Uusintamahdollisuudet

Moodle exam. Grading is based on Moodle exam(s)

Oppimisympäristö

E-learning (Moodle)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1cr virtual lectures
1cr materials and tasks
1 cr exam(s)

Sisältö

Goals:
The goal is to enchange the understanding of social media in marketing, customer service etc. in Tourism business
Level 1:To learn basics about social media tools and platforms
Level 3: Understand the possibilities of social media tools and platforms in marketing, Customer service etc.
Level 5: Being able to use and analyze social media tools and platforms in Tourism business

Arviointimenetelmät

Based on Moodle exam(s)

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Not passing the exam(s)

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Only remember the basics of the course content

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Understands the possibilities of social media in tourism business

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Understands, can analyze, evaluate and create new theory related to social media in tourism business.
Being able to use knowledge of the social media tools and platforms