Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CD61-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
06.09.2021 - 19.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus
Opettaja
- Emmi Maijanen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Harjoitukset 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRIT21STietojenkäsittelyn koulutus 21S Lappeenranta
-
LLPRHOTRA21SHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 20S Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
- Tentti 1
- Harjoitukset 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- käyttää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssilla on lähiopetusta n. 1 x viikko (katso TimeEdit). Lisäksi verkossa tehtäviä harjoitustehtäviä.
Kussin lopussa moodle-tentti.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetusta on n. 1x2 tuntia viikossa lukujärjestyksen mukaisesti. Osallistuminen lähiopetukseen ei ole pakollista. Lisäksi ryhmätehtäviä, tehtävät eivät pakollisia.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström Seija: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavilla e-kirjana koulun kirjastosta.
Oma tietokone mukana myös lähiopetuksessa.
Uusintamahdollisuudet
Moodle-tentti kurssin lopussa.
Oppimisympäristö
Lähiopetus Lappeenrannan kampuksella, oppimateriaali & kurssin tiedotus ja tentti moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on 5 op, joka vastaa 135 tuntia työtä.
Työmäärä jakautuu:
- lähiopetus 30 tuntia
- opitun reflektio, pienet luentotehtävät ym. 60 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 45 tuntia
Sisältö
- Uudistuva markkinointi
- Markkinointiympäristö
- Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinointiviestintä
- Asiakkuuksien hallinta
Arviointimenetelmät
Tentti. Harjoitustehtävistä lisäpisteitä tenttiarvosanaan.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tietää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja pystyy arvioimaan toimintaa tämän tiedon mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa näitä toimintansa selittämiseen ja suunnitteluun.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja osaa suunnitella toimintaa näiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa näiden asiakastarpeiden mukaisesti.