Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00BV19-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus
  • Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus

Opettaja

  • Emmi Maijanen

Opetusryhmät

  • Luennot (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLPRIT20S
    Tietojenkäsittelyn koulutus 20S Lappeenranta
  • LLPRHOTRA20S
    Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutus 20S Lappeenranta

Pienryhmät

  • Luennot

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssilla on lähiopetusta n. 1 x viikko (katso TimeEdit). Lisäksi verkossa tehtäviä harjoitustehtäviä.

Kussin lopussa moodle-tentti.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetusta on n. 1x2 tuntia viikossa lukujärjestyksen mukaisesti. Osallistuminen lähiopetukseen ei ole pakollista. Lisäksi tehtäviä verkossa, tehtävät eivät pakollisia.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström Seija: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Saatavilla e-kirjana koulun kirjastosta.

Oma tietokone mukana myös lähiopetuksessa.

Uusintamahdollisuudet

Moodle-tentti kurssin lopussa.

Oppimisympäristö

Lähiopetus Lappeenrannan kampuksella, oppimateriaali & kurssin tiedotus ja tentti moodlessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 5 op, joka vastaa 135 tuntia työtä.

Työmäärä jakautuu:
- lähiopetus 30 tuntia
- opitun reflektio, pienet luentotehtävät ym. 60 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 45 tuntia

Sisältö

- Uudistuva markkinointi
- Markkinointiympäristö
- Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinointiviestintä
- Asiakkuuksien hallinta

Arviointimenetelmät

Tentti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tietää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja pystyy arvioimaan toimintaa tämän tiedon mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa näitä toimintansa selittämiseen ja suunnitteluun.
Opiskelija tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet ja osaa suunnitella toimintaa näiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle. Opiskelija osaa suunnitella toimintaa näiden asiakastarpeiden mukaisesti.