Siirry suoraan sisältöön

Pk-yrityksen digitaalinen markkinointiLaajuus (15 op)

Tunnus: LI00BR25

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- Selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- Tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen tavoitteita tukevat digitaaliset markkinointikanavat
- Luoda tehokkaan, kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman digitaalisten asiakkaiden sitouttamiseksi
- Soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- Suunnitella sisältöjä ja markkinointiviestintämateriaalia osana integroitua markkinointistrategiaa
- Hyödyntää analytiikkatyökaluja
- Kehittää hakukoneoptimoitua verkkosisältöä
- Huomioida digitaaliseen markkinointiin liittyvät juridiset tekijät

Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
  • Jonathan Bradshaw
  • Jan-Erik Sandelin
  • Lotta Toivonen
  • Sami Lanu
  • Joanna Vihtonen
Opetusryhmät
  • Lähiopetus (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö
Pienryhmät
  • Lähiopetus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- Selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- Tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen tavoitteita tukevat digitaaliset markkinointikanavat
- Luoda tehokkaan, kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman digitaalisten asiakkaiden sitouttamiseksi
- Soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- Suunnitella sisältöjä ja markkinointiviestintämateriaalia osana integroitua markkinointistrategiaa
- Hyödyntää analytiikkatyökaluja
- Kehittää hakukoneoptimoitua verkkosisältöä
- Huomioida digitaaliseen markkinointiin liittyvät juridiset tekijät

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelijat perehtyvät digitaalisen markkinoinnin aihealueisiin ja soveltavat oppimaansa käytännönläheisissä projekteissa, joissa kehitetään ja toteutetaan monipuolisesti pk-yritysten digitaalista markkinointia.

Opetusmenelminä ovat verkkoluennot, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii opetukseen osallistumista (min. 80 %)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Muu opintojaksolla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali.

Sisältö

Pk-yrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen liittyvät suunnitelmat ja toimenpiteet yrityksen kilpailukyvyn varmistamiseksi.
Aihealueet käsittelevät mm. seuraavia osa-alueita:
- Digimarkkinointisuunnitelma
- Kotisivu ja verkkokauppa
- Googlen markkinointityökalut
- Sosiaalinen media
- Kohderyhmälähtöinen sisällöntuotanto
- Uutiskirje
- Markkinoinnin automaatio
- Digimarkkinoinnin tulosten mittaaminen
- Digitaaliseen markkinointiin liittyvä lainsäädäntö sekä tietosuoja (GDPR)

Arviointimenetelmät

Tämän opintojakson arviointi perustuu opiskelijan tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointiin. Arviointiperusteet: oppimistehtävät, projektityö ja vertaisarviointi.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa valita yritykselle soveltuvat keinot sekä toteuttaa ne käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa kriittisesti arvioida niiden soveltuvuutta yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen toimintaa soveltuvilla digimarkkinoinnin menetelmillä käytännössä.