Siirry suoraan sisältöön

3D-grafiikan mallinnusohjelma Blender (5 op)

Toteutuksen tunnus: MI00BT40-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

05.09.2019 - 12.09.2019

Ajoitus

05.10.2019 - 01.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAMK)

Toimipiste

Muotoiluinstituutti (LAMK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 21

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • MI_Opettaja_AVOIN
  • Nanja Kataja

Vastuuopettaja

Kati Anttila

Ryhmät

  • 05HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Muotoiluinstituutti, Lahti
  • 05AVO19
    Avoin AMK, media-ala ja muotoilu, 2019

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää 3D-grafiikan ja mallinnuksen peruskäsitteistöä työskentelyssään
- ohjelmiston perustyökalut ja -työskentelyprosessit
- arvioida ja itsenäisesti kehittää ohjelmiston osaamistaan.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, minkä lisäksi opiskelija harjoittelee tunneilla oppimaansa etätehtävien avulla.

Ajoitus ja läsnäolo

Toteutuksella vaaditaan 80% läsnäolo lähiopetuksessa.

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään 3D-animaatiotuotantoprosessiin teorian ja käytännön harjoitteiden kautta käyttämällä avoimen lähdekoodin Blender-sovellusta. Opintojaksolla tutustutaan eri 3D-animaatiotuotannon osa-alueisiin, kuten mallinnus, teksturointi, valaisu, animaatio ja rendaus. Opintojakso tarjoaa valmiudet jatkaa Blender-sovelluksen käyttöä ja opiskelua omatoimisesti.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojaksolla ei vaadita aikaisempaa 3D-osaamista, mutta opiskelijan pitäisi olla varma tietokoneen käyttäjä ja pystyä toimimaan mac-ympäristöllä.

Arviointimenetelmät

Opintosuoritukseen vaaditaan 80% läsnäolo lähiopetuksessa, sekä käytännön harjoitteiden ja etätehtävien hyväksyttävä suorittaminen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty