3D-grafiikan mallinnusohjelma Blender (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BT40-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
05.09.2019 - 12.09.2019
Ajoitus
05.10.2019 - 01.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAMK)
Toimipiste
Muotoiluinstituutti (LAMK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 21
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- MI_Opettaja_AVOIN
- Nanja Kataja
Vastuuopettaja
Kati Anttila
Ryhmät
-
05HTO19Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Muotoiluinstituutti, Lahti
-
05AVO19Avoin AMK, media-ala ja muotoilu, 2019
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää 3D-grafiikan ja mallinnuksen peruskäsitteistöä työskentelyssään
- ohjelmiston perustyökalut ja -työskentelyprosessit
- arvioida ja itsenäisesti kehittää ohjelmiston osaamistaan.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, minkä lisäksi opiskelija harjoittelee tunneilla oppimaansa etätehtävien avulla.
Ajoitus ja läsnäolo
Toteutuksella vaaditaan 80% läsnäolo lähiopetuksessa.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään 3D-animaatiotuotantoprosessiin teorian ja käytännön harjoitteiden kautta käyttämällä avoimen lähdekoodin Blender-sovellusta. Opintojaksolla tutustutaan eri 3D-animaatiotuotannon osa-alueisiin, kuten mallinnus, teksturointi, valaisu, animaatio ja rendaus. Opintojakso tarjoaa valmiudet jatkaa Blender-sovelluksen käyttöä ja opiskelua omatoimisesti.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Opintojaksolla ei vaadita aikaisempaa 3D-osaamista, mutta opiskelijan pitäisi olla varma tietokoneen käyttäjä ja pystyä toimimaan mac-ympäristöllä.
Arviointimenetelmät
Opintosuoritukseen vaaditaan 80% läsnäolo lähiopetuksessa, sekä käytännön harjoitteiden ja etätehtävien hyväksyttävä suorittaminen.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty