Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 12.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Riku Nummikoski
  • Tiina Pernanen
  • Joanna Vihtonen

Ryhmät

  • 04HLII
    Monimuoto- tai verkko-opetus, Liiketalouden ja matkailun ala
  • 04Z1HLII18S
    Z1 aikaikkuna 04LII18S
  • 04HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä ennakkotehtävä, mediatehtävä ja case-yritykselle laaditut markkinointisuunnitelmat sekä suunnitelman esittäminen.

Ajoitus ja läsnäolo

Virtuaaliopiskelu.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Aiheeseen liittyvä ajankohtainen materiaali.

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Virtuaaliopiskelua

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27=270 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen lnseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa.

Arviointimenetelmät

Tuotosten arviointi:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Mediatehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelma (0-5), 80% kokonaisarvosanasta
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset. (0-5), 20% kokonaisarvosanasta
Työskentely toteutetaan tiimeissä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.