Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BF75-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
01.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lotta Toivonen
Ryhmät
-
04HLII19S2Liiketalouden koulutus 19S 2, Lahti
-
04Z1HLII19S2Z1 aikaikkuna LII19
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Verkko-opetusta sisältäen resurssiluentoja ja case-esimerkkejä sekä yksilönä ja 4 hengen ryhmänä tehtäviä oppimistehtäviä.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso käynnistyy vko 10.Ei lähiopetusta, verkko-kick-off pakollinen, päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin. Vapaaehtoiset verkkoklinikat.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström, S. & Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.
Oppimisympäristö
Verkko-opetus. Yksilö- ja ryhmätehtävät. Verkkoklinikat.
Sisältö
Markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet. Markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet. Asiakastarpeiden tunnistaminen ja ymmärtäminen.
Arviointimenetelmät
Kaksi yksilötehtävää hyväksytty/hylätty. Neljä ryhmässä tehtävää oppimistehtävää, arviointi 1-5.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.