Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BF75-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.09.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)

Toimipiste

Liiketalouden ja matkailun ala

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Lotta Toivonen

Ryhmät

  • 04HLII19S2
    Liiketalouden koulutus 19S 2, Lahti
  • 04Z1HLII19S2
    Z1 aikaikkuna LII19

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Verkko-opetusta sisältäen resurssiluentoja ja case-esimerkkejä sekä yksilönä ja 4 hengen ryhmänä tehtäviä oppimistehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso käynnistyy vko 10.Ei lähiopetusta, verkko-kick-off pakollinen, päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin. Vapaaehtoiset verkkoklinikat.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström, S. & Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.

Oppimisympäristö

Verkko-opetus. Yksilö- ja ryhmätehtävät. Verkkoklinikat.

Sisältö

Markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet. Markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet. Asiakastarpeiden tunnistaminen ja ymmärtäminen.

Arviointimenetelmät

Kaksi yksilötehtävää hyväksytty/hylätty. Neljä ryhmässä tehtävää oppimistehtävää, arviointi 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.