Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Uudistava johtaminen
Opettaja
- Taina Orpana
Ryhmät
-
04YUUR19SUudistava johtaminen (YAMK) 19S, matkailu- ja ravitsemisala, Lahti
-
07YUUD19SUudistava johtaminen (YAMK) 19S, tekniikan ala, Lahti
-
04YUUT19SUudistava johtaminen (YAMK) 19S, liiketalouden ala, Lahti
-
05YUUD19SUudistava johtaminen (YAMK) 19S, kulttuuriala
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetusta 2 päivää. Lähiopetus tukee oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Toisella lähikerralla vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä luovilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä.
Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin alussa. Lähikerrat:
Ti 17.9. 9.15-16.00
Ti 19.11. 9.15-16.00
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan Repussa kurssin kuluessa. BYOD.
Oppimisympäristö
Campus - Authentic - E-learning
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ajankäytöstä lähiopetusta on n.15 tuntia, loppu 120 tuntia on omaehtoista oppimistehtävän tekemistä.
Sisältö
Digitaalisten ja asiakkuuksiin liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta. Pienryhmissä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävät).
Arviointimenetelmät
Oppimistehtävän arviointi asteikolla 1 - 5.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Oppimistavoitteita ei ole saavutettu.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- etsiä tietoa ja tietolähteitä sekä perustella niiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä.
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti asiakkuuksiin ja digitalisaatioon liittyvistä käsitteistä.
- esittää strategisia kysymyksiä ja vastata niihin
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti kurssin teemoihin liittyvää teoreettista tietoa ja tietolähteitä.
- etsiä ja analysoida kurssin aihepiiriin liittyviä kehittämishaasteita ja niiden taustalla olevia perusolettamuksia.
- esittää relevantteja strategisia kysymyksiä ja vastata niihin arvioiden toiminnan vaikutuksia
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan.
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia.
- osaa esittää relevantteja asiakaskeskeisyyttä korostavia strategisia kysymyksiä sekä vastata niihin arvioiden ja kehittäen toimintaa