Siirry suoraan sisältöön

Markkinaoikeus ja julkiset hankinnat (5 op)

Toteutuksen tunnus: KLI1340-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

04.01.2021 - 31.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Jarmo Kemppinen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LITAJ19
    Liiketalouden koulutus 19S, juridiikka, Lappeenranta

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1
  • Tentti 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee markkinointiin, kilpailuoikeuteen ja julkisiin hankintoihin liittyvän yleisen sääntelyn.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luento ja verkko-opetusta. Luento-opetus tapahtuu poikkeuksellisesti etäopetuksena verkon välityksellä. Kurssin moodlealustalla on linkki kunkin viikon luentoihin.

Ajoitus ja läsnäolo

Luento-opetus lukujärjestyksen mukaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Eskola ym. Julkiset hankinnat –verkkokirja
Julkiset hankinnat yrityksille -verkkokirja
Hankinnat.fi –hankintaohjeet ja muu materiaali

Sisältö

Markkinoinnin yleinen sääntely, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset sekä yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö. Markkinointia ja mainontaa käsittelevä ryhmäharjoitustehtävä, joka esitetään koko ryhmälle.

Julkisten hankintojen kokonaisuus koostuujulkisten hankintojen perusteita. Tässä osassa perehdytään julkisia hankintoja koskevaanlainsäädäntöön ja julkisiin hankintoihin liittyvään hankintamenettelyyn. Julkisiin hankintoihin liittyy myös palautettava tehtävä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö sekä julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet.

Taidot: Opiskelija osaa huomioida kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija kykenee selittämään markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö sekä julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet.

Taidot: Opiskelija osaa huomioida hyvin kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö. Opiskelija tunnistaa julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet ja julkisiin hankintoihin liittyvään hankintamenettelyn pääpiirteet.

Taidot: Opiskelija tuntee hyvin kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia taidokkaasti julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.