Logistiikka ja toimitusketjujen hallinta (3 op)
Toteutuksen tunnus: KLI0930-19003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
08.03.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lappeenranta
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Pekka Mytty
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRLII20SJLiiketalouden koulutus 20S, juridiikka, Lappeenranta
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Luoda opiskelijolle kokonaisvaltainen näkemys materiaali-tieto- ja pääomavirtojen hallinnasta verkottuneessa yritystoiminnassa kansainvälisessä toimintaympäristössä.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan virtuaaliopintoina Moodlessa. Läsnäolo aloitusluennolla pakollinen. Moodle-tehtävien tekemisessä tarvitaan seuraava aineisto: Heikki Lahtinen: Horisontaalinen yhteistyö logistiikassa (pdf)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Heikki Lahtinen: Horisontaalinen yhteistyö logistiikassa (pdf).
Logistiikan maailma (verkkosivusto).
Uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä
Sisältö
Arvoketjun hallinta: tilaus-toimitusketjun eri vaiheisiin liittyvät erityispiirteet.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ei edellytä aikaisempia logistiikkaan liittyviä valmiuksia, koska kyseessä on peruskurssi.
Arviointimenetelmät
Kaikkien Moodle-tehtävien palauttaminen ja hyväksytty arviointi.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
1: Opiskelija osaa hahmottaa toimitusketjun hallintaan liittyvät osatekijät ja lainalaisuudet.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
3: Opiskelija osaa tunnistaa materiaalivirran ja eri tyyppisten toimitusketjujen hallintaan liittyviä ongelmakohtia ja kehittämistarpeita.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
5: Opiskelija osaa tunnistaa materiaalivirtoihin ja yritysten toimitusketjuihin liittyvien prosessien ongelmakohtia ja hänellä on riittävästi näkemystä esittämään niihin parannusehdotuksia.