Markkinaoikeus (3 op)
Toteutuksen tunnus: KLI0832-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
01.01.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lappeenrannan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jarmo Kemppinen
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLPRLII20SMLiiketalouden koulutus 20S, markkinointi, Lappeenranta
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
- Tentti 1
Osaamistavoitteet
Antaa opiskelijalle yleiskuva yritysten markkinaolosuhteiden sääntelystä. Valmiudet ymmärtää tuotteen ja palvelun markkinointia koskevaa sääntelyä yrityksen ja kuluttajan näkökulmasta. Tarkastelun kohteena on lisäksi yritysten kilpailua koskevat säännökset.
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luento ja verkko-opetusta. Luento-opetus tapahtuu poikkeuksellisesti etäopetuksena verkon välityksellä. Kurssin moodlealustalla on linkki kunkin viikon luentoihin.
Ajoitus ja läsnäolo
Luento-opetus lukujärjestyksen mukaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kirjasta "Opi oikeutta - Tradenomin käsikirja" markkinaoikeutta koskevat osat. Markkinointijuridiikka -verkkokirja. Yritysjurdiikka. Kyläkallio. Markkinointia koskevat asiat. Alan lainsäädäntö. Luentomateriaali, mainoksia sähköisinä tai printteinä.
Sisältö
Markkinoinnin yleinen sääntely, kuluttajansuojan markkinointia koskeva säännökset sekä yritysten kilpailua koskevat säännökset ja markkinointilainsäädäntö. Markkinointia ja mainontaa käsittelevä ryhmätehtävä.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Juridiikan perusteet suoritettuna.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö sekä julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet.
Taidot: Opiskelija osaa huomioida kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija kykenee selittämään markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö sekä julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet.
Taidot: Opiskelija osaa huomioida hyvin kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin yleisen sääntelyn, kuluttajansuojan markkinointia koskevat säännökset, yritysten välistä kilpailua koskevat kansalliset säännökset sekä markkinointilainsäädäntö. Opiskelija tunnistaa julkisia hankintoja koskevan lainsäädännän perusteet ja julkisiin hankintoihin liittyvään hankintamenettelyn pääpiirteet.
Taidot: Opiskelija tuntee hyvin kuluttajasopimuksen merkityksen, henkilötietojen käytön ja osaa laatia taidokkaasti julkisiin hankintoihin liittyvän tarjouspyynnön.