Game Programming Advanced Course (4 op)
Toteutuksen tunnus: TE00BH76-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Ismo Jakonen
- Game Developer
- Olli Koskimaa
Ryhmät
-
TLTITO20HTäydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Teknologia, Lahti
-
07TVT18KTieto- ja viestintätekniikan koulutus 18K, Lahti
-
07TVT18STieto- ja viestintätekniikan koulutus 18S, Lahti
-
07TVT17Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 17, Lahti
-
07Z1HTVT18SZ1 aikaikkuna 07TVT18S
Osaamistavoitteet
The student is able to
- use the advanced techniques of Unity3D
- understand game demands for different platforms
- use advanced features of the C# programming language
- use different kinds of material shaders
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan repussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei täytä opintojakson arviointikriteerejä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä