Siirry suoraan sisältöön

Game Programming Advanced Course (4 op)

Toteutuksen tunnus: TE00BH76-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Ismo Jakonen
  • Game Developer
  • Olli Koskimaa

Ryhmät

  • TLTITO20H
    Täydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Teknologia, Lahti
  • 07TVT18K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 18K, Lahti
  • 07TVT18S
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 18S, Lahti
  • 07TVT17
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 17, Lahti
  • 07Z1HTVT18S
    Z1 aikaikkuna 07TVT18S

Osaamistavoitteet

The student is able to
- use the advanced techniques of Unity3D
- understand game demands for different platforms
- use advanced features of the C# programming language
- use different kinds of material shaders

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Sisältö: Pelimoottori Unity3d edistykselliset ominaisuudet. Opintojakso toteutetaan laboratorio työskentelynä, joka sisältää tietoiskuja, käytännön harjoituksia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä soveltamista. Oppimisympäristö on verkossa oleva tietokone, jossa voidaan kehittää pelejä Unity3d pelimoottorilla. Opintojakso alkaa syyskuun alussa ja loppuu joulukuussa. Laboratorioharjoitukset pidetään kerran viikossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Unity3d dokumentaatio ja API kuvaukset. Oppimateriaali jaetaan repussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen todentaminen esim. käytännön peliprojektin avulla

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Ohjelmoinnin perusteet sekä Unity3d Game Programming Essentials tai vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, palautettavat harjoitustyöt.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Ei täytä opintojakson arviointikriteerejä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen minimivaatimusten mukaisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja etsii vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Käyttää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Lähdekoodi on siistiä ja käytettävyys hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Osaa toteuttaa harjoitukset/peliprojektin annettujen vaatimusten mukaisesti ja ylittää asiakkaan odotukset. Etsii ja analysoi kriittisesti vaihtoehtoisia ratkaisuja/toteutustapoja. Lähdekoodi on täysin kommentoitu ja siistiä. Käytettävyys on erinomaisella tasolla. Lopputulos on visuaalisesti näyttävä