Siirry suoraan sisältöön

Varhainen tukeminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO35-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

16.03.2021 - 17.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 40

Koulutus

  • Sosiaalialan koulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (2018, 2019, 2020)
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Raija Hovi-Pulsa

Ryhmät

  • HLTIYLPK20S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 20S Lahti
  • HLTIYTO20H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2020-2021, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja
- arvioida toiminnan vaikuttavuutta lasten ja nuorten kannalta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti, Sisältää kaksi lähiopetuswebinaaria ja loppureflektion .

Opintojaksoon sisältyy oman alan käytännön työn soveltamiseen liittyvä kehittämistehtävä sekä padlet-tehtävä verkossa

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkototeutus ajalla 16.3-17.5 .2021
Kaksi webinaaria, joihin voi osallistua joko reaaliaikaisesti tai ne voi katsoa myöhemmin
Päätöswebinaari (loppureflektio)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opiskelumateriaali ilmoitetaan erikseen opintojakson alkaessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja

Uusintamahdollisuudet

Opintojakso ei sisällä tenttiä

Oppimisympäristö

Virtuaalinen oppimisympäristö
Kehittämistehtävään liittyvä työelämä- tai hankeympäristö

Sisältö

Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää varhaisen tuen ja varhaisen puuttuminen malleja ja toimintatapoja
- osaa arvioida toiminnan vaikuttavuutta lasten ja nuorten kannalta

Sisältö: Varhaisen tuen ja puuttumisen toimintatapoja
lapsivaikutusten arviointi

Arviointimenetelmät

Koko opintojakson arviointi 1-5
Arviointi perustuu kehittämistehtävän arviointiin

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- etsii varhaisen tuen ja varhaisen puuttuminen malleja ja toimintatapoja sekä perustelee niiden käytön hyödyllisyyttä
- seuraa sosiaalialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia ja kumppanuuksia

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
-osaa arvioida kriittisesti varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja
- osaa hyödyntää sosiaalialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia ja kumppanuuksia

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- osaa kehittää innovatiivisesti varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja sekä arvioida niiden vaikuttavuutta
-osaa rakentaa sosiaalaialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia