Siirry suoraan sisältöön

Varhainen tukeminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO35-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 19.01.2020

Ajoitus

03.03.2020 - 09.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosiaalialan koulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Raija Hovi-Pulsa

Ryhmät

  • 08HYTO19
    Täydentävä osaaminen YAMK 2019-2020, Sosiaali- ja terveysala, Lahti
  • 08YLPK19S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 19S, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja
- arvioida toiminnan vaikuttavuutta lasten ja nuorten kannalta

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti, Sisältää kaksi lähiopetuswebinaaria ja loppureflektion 7.5

Opintojaksoon sisältyy oman alan käytännön työn soveltamiseen liittyvä kehittämistehtävä sekä padlet-tehtävä verkossa

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkototeutus ajalla 3.3- 9.5.2020
Kaksi webinaaria, joihin voi osallistua joko reaaliaikaisesti tai ne voi katsoa myöhemmin
Päätöswebinaari (loppureflektio)7.5.2020 klo 14.00

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opiskelumateriaali ilmoitetaan erikseen opintojakson alkaessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja

Uusintamahdollisuudet

Opintojakso ei sisällä tenttiä

Oppimisympäristö

Virtuaalinen oppimisympäristö
Kehittämistehtävään liittyvä työelämä- tai hankeympäristö

Sisältö

Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää varhaisen tuen ja varhaisen puuttuminen malleja ja toimintatapoja
- osaa arvioida toiminnan vaikuttavuutta lasten ja nuorten kannalta
Sisältö: Varhainen tuki ja puuttuminen ja lapsivaikutusten arviointi

Arviointimenetelmät

Koko opintojakson arviointi 1-5
Arviointi perustuu kehittämistehtävän arviointiin

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- etsii varhaisen tuen ja varhaisen puuttuminen malleja ja toimintatapoja sekä perustelee niiden käytön hyödyllisyyttä
- seuraa sosiaalialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia ja kumppanuuksia

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
-osaa arvioida kriittisesti varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja
- osaa hyödyntää sosiaalialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia ja kumppanuuksia

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija
- osaa kehittää innovatiivisesti varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja sekä arvioida niiden vaikuttavuutta
-osaa rakentaa sosiaalaialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia