Varhainen tukeminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO35-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 19.01.2020
Ajoitus
03.03.2020 - 09.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaalialan koulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Jaana Mantela
- Raija Hovi-Pulsa
Ryhmät
-
08HYTO19Täydentävä osaaminen YAMK 2019-2020, Sosiaali- ja terveysala, Lahti
-
08YLPK19SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 19S, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja
- arvioida toiminnan vaikuttavuutta lasten ja nuorten kannalta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti, Sisältää kaksi lähiopetuswebinaaria ja loppureflektion 7.5
Opintojaksoon sisältyy oman alan käytännön työn soveltamiseen liittyvä kehittämistehtävä sekä padlet-tehtävä verkossa
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkototeutus ajalla 3.3- 9.5.2020
Kaksi webinaaria, joihin voi osallistua joko reaaliaikaisesti tai ne voi katsoa myöhemmin
Päätöswebinaari (loppureflektio)7.5.2020 klo 14.00
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opiskelumateriaali ilmoitetaan erikseen opintojakson alkaessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja
Uusintamahdollisuudet
Opintojakso ei sisällä tenttiä
Oppimisympäristö
Virtuaalinen oppimisympäristö
Kehittämistehtävään liittyvä työelämä- tai hankeympäristö
Sisältö
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
- osaa kehittää varhaisen tuen ja varhaisen puuttuminen malleja ja toimintatapoja
- osaa arvioida toiminnan vaikuttavuutta lasten ja nuorten kannalta
Sisältö: Varhainen tuki ja puuttuminen ja lapsivaikutusten arviointi
Arviointimenetelmät
Koko opintojakson arviointi 1-5
Arviointi perustuu kehittämistehtävän arviointiin
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- etsii varhaisen tuen ja varhaisen puuttuminen malleja ja toimintatapoja sekä perustelee niiden käytön hyödyllisyyttä
- seuraa sosiaalialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia ja kumppanuuksia
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
-osaa arvioida kriittisesti varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja
- osaa hyödyntää sosiaalialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia ja kumppanuuksia
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
- osaa kehittää innovatiivisesti varhaisen tuen ja varhaisen puuttumisen malleja ja toimintatapoja sekä arvioida niiden vaikuttavuutta
-osaa rakentaa sosiaalaialan kannalta merkityksellisiä verkostoja ja kumppanuuksia