Siirry suoraan sisältöön

Eriarvoisuuden tunnistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO34-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

11.01.2022 - 14.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Raija Hovi-Pulsa

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE21S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot 1
  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- analysoida lapsuuden eriarvoistumiseen ja turvattomuuteen liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- arvioida hankkimaansa tietoa lasten, nuorten ja perheiden hyvinvoinnin ja tasa-arvon turvaamisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää kaksi kontaktiopetuspäivää;

11.1 klo 9-15/Zoom verkko-opetuspäivä
8.3 klo 9-16/ Mukkulan kampus, lähiopetus.

Arviointi perustuu tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävään oppimistehtävään.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso toteutuu 11.1-14.3.2022.

Se sisältää kaksi kontaktiopetuskertaa:
11.1 klo 9-15/Zoom verkko-opetuspäivä
8.3 klo 9-16/ Mukkulan kampus, lähiopetus (läsnäolovelvoite).

sekä itsenäistä tehtävän tekemistä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson oppimateriaalia on Moodle-sivustolla. Opintojaksolla tehdään myös itsenäistä aiheeseen liittyvää tiedonhakua tehtävää varten.

Oppimistehtäviin liittyvä materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Moodle-verkkoympäristö, Zoom-ohjelma ja Mukkulan kampus.

Sisältö

Opintojaksolla
- tunnistetaan ja analysoidaan eriarvoistumiseen ja marginalisaatioon liittyviä tekijöitä ja prosesseja
- hyödynnetään hankittua tietoa lasten, nuorten ja perheiden tukemisessa

Arviointimenetelmät

Opintojaksolla on tutkimusta ja kulttuurintuotetta yhdistävä oppimistehtävä, mikä arvioidaan 1-5.

Arviointiasteikko

1-5