Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten arjen ympäristöt ja instituutiot (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO31-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

28.08.2020 - 01.11.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Sosiaalialan koulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Raija Hovi-Pulsa

Ryhmät

  • HLTIYLPK20S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 20S Lahti
  • HLTIYTO20H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2020-2021, Hyvinvointi, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä lasten, nuorten ja perheiden arkeen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa tietoa kriittisesti ja eettisesti

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu kokonaan verkossa ja osittain yhteisyössä Phhykyn kanssa.

Verkossa läsnäoloa vaativat ajankohdat ovat:
28.8 klo 9.00 - 15.00
8.9 klo 16-17.30
5.10 klo 9-12


Oppimistehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Oppimateriaali koostuu alaan liittyvistä kotimaisista ja/tai kansainvälisista tutkimuksista, raporteista, artikkeleista ja videoluennoista

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa

Työelämäyhteistyö

Opintojaksoon liittyy yhteistyötä hankkeiden ja työelämän kanssa

Uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä

Oppimisympäristö

Työelämän oppimisympäristöt, M19 ja verkko-oppimisympäristö

Sisältö

Opintojakson tavoitteet
Opiskelija:
-Tuntee lasten, nuorten ja perheiden arkea
-Osaa käyttää lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa teoreettista tietoa oman ammattialueensa kehittämiseen

Arviointimenetelmät

Opintojakso arvioidaan henkilökohtaisen kirjallisen oppimistehtävän perusteella

TAI

Projekti: Opintojakso arvioidaan pienryhmän tuotoksen perusteella

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

-osoittaa oppineensa käsitteitä ja määritelmiä, mutta väärinkäsitykset haittaavat asioiden ymmärtämistä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

- ymmärtää erillisiä asioita ja pohdiskelee, mutta ei ole vielä muodostanut kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista eikä pysty soveltamaan oppimaansa

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

sijoittaa uuden asian laajempaan yhteyteen ja aikaisempiin tietoihinsa
- osoittaa pystyvänsä tiedon soveltamiseen ja arvioimiaan ratkaisujaan
- on muodostanut oman käsityksen asiasta ja tarkastelee asiaa uusista näkökulmista