Lasten ja nuorten arjen ympäristöt ja instituutiot (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO31-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
22.08.2019 - 08.10.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysala (LAMK)
Toimipiste
Sosiaali- ja terveysala
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Sosiaalialan koulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Jaana Mantela
- Raija Hovi-Pulsa
Ryhmät
-
08YLPK19SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 19S, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä lasten, nuorten ja perheiden arkeen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa tietoa kriittisesti ja eettisesti
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakson lähiopetuspäivät ovat:
23.8 klo 9-14
17.9 klo 9-15
8.10 klo 10-13
Itsenäinen, omaan työhön liittyvä, reppuun palautettava kehittämistehtävä sekä oppimispäiväkirja. Oppimistehtävienn ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Oppimateriaali koostuu alaan liittyvistä kotimaisista ja/tai kansainvälisista tutkimuksista, raporteista, artikkeleista ja videoluennoista
Työelämäyhteistyö
Opintojaksoon liittyy yhteistyötä hankkeiden ja työelämän kanssa
Uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä
Sisältö
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija:
-Tuntee lasten, nuorten ja perheiden arkea
-Osaa käyttää lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa teoreettista tietoa oman ammattialueensa kehittämiseen
Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan henkilökohtaisen kirjallisen oppimistehtävän perusteella
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
-osoittaa oppineensa käsitteitä ja määritelmiä, mutta väärinkäsitykset haittaavat asioiden ymmärtämistä
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
- ymmärtää erillisiä asioita ja pohdiskelee, mutta ei ole vielä muodostanut kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista eikä pysty soveltamaan oppimaansa
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
sijoittaa uuden asian laajempaan yhteyteen ja aikaisempiin tietoihinsa
- osoittaa pystyvänsä tiedon soveltamiseen ja arvioimiaan ratkaisujaan
- on muodostanut oman käsityksen asiasta ja tarkastelee asiaa uusista näkökulmista