Skip to main content

Quality management in social and health care services (5 cr)

Code: ST00BO17-3002

General information


Enrollment

04.05.2020 - 30.08.2020

Timing

01.06.2020 - 31.12.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Faculty of Health Care and Social Services (LAB)

Campus

Lahti Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Master of Social and Health Care, Customer Relationship Management in Social and Health Care Services (2018, 2019, 2020)

Teachers

  • Johanna Kuisma
  • Tarja Korpela

Groups

  • HLTIYTO20H
  • 08YSOT19S

Learning outcomes

The student is able to
- master key quality management concepts and basic knowledge
- apply quality management systems in their work
- take responsibility for quality development in their organisation
- develop and manage service processes effectively and efficiently

Assessment scale

1-5

Assessment criteria: level 1 (assessment scale 1–5)

Arviointikriteerit: taso 3
- käyttää asiantuntevasti palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa
- valitsee tarkoituksenmukaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä
palvelujen kehittämisessä . Arvioi käyttämiään menetelmiä.
- hyödyntää perustellen palvelumuotoilua organisaation toiminnan johtamisessa ja kehittämisessä. Esittää käyttäjälähtöisiä ratkaisuja palvelun parantamiseksi.
Arviointikriteerit: taso 5
- käyttää asiantuntevasti palvelumuotoilun käsitteitä ja tietopohjaa ja perustelee toimintaa niillä
- valitsee tarkoituksenmukaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja soveltaa niitä
palvelujen kehittämisessä . Arvioi kriittisesti käyttämiään menetelmiä.
- - kehittää ja johtaa tavoitteellisesti työyhteisön/organisaation/sosiaali- ja terveyspalvelujen käyttäjälähtöisiä prosesseja palvelumuotoilun menetelmin. Esittää innovatiivisia ratkaisuja palvelun parantamiseksi.