Ammatillinen ohjelmisto-osaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BN73-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
01.09.2021 - 30.11.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
- Graafisen suunnittelun koulutus (2020, 2021, 2022)
Opettaja
- Mika Huovinen
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Opetusryhmät
- Illustrator-ohjaus (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HGR19SGraafinen suunnittelu 19S, Lahti
-
MLTITO21HTäydentävä osaaminen AMK 2021-2022, Muotoiluinstituutti, Lahti
Pienryhmät
- Illustrator-ohjaus
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- valita suunnittelu- tai tuotantotehtävään soveltuvat ohjelmistotyökalut
- käyttää valitsemiensa ohjelmistojen ominaisuuksia tehtävänannon suorittamiseksi
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Tämä on klinikkamuotoinen ohjaustoteutus, jolle osallistuvan opiskelijan on hyvä tuoda mukanaan keskeneräinen työ/toimeksianto, jonka parissa työskentelee. Työ voi olla esimerkiksi toisen opintojakson oppimistehtävät tai oma projekti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Riippuen opiskelijan omasta ajankäytöstä, toteutuksesta opintorekisteriin merkittävä laajuus voi vaihdella 1–5 opintopisteen välillä. Tyypillinen opintopistemäärä ohjaukseen kattavasti osallistuneella opiskelijalla on 2–3 opintopistettä.
Sisältö
Toteutuksella perehdytään erityisesti Adobe Illustrator -grafiikkaohjelmiston käyttöön graafisen suunnittelijan työkaluna.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
MI00BK67 Kuvitusvälineet (5 op) tai vastaava opintojakso suoritettuna. Lisäksi Adobe-ohjelmistojen osaaminen vähintään alkeiden tasolla.
HUOM: Toteutus on tarkoitettu ensisijaisesti ryhmän 05HGR19 opiskelijoille, toissijaisesti muille LAB Muotoiluinstituutin graafisen suunnittelun opiskelijoille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Osallistuminen ohjaukseen sekä opiskelijan oma tavoitteellinen osaamisen kehittäminen ja kehittyminen ovat arvioinnin perusteena.