Siirry suoraan sisältöön

Brändiviestinnän projekti (5 op)

Toteutuksen tunnus: MI00BL85-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAMK)

Toimipiste

Muotoiluinstituutti (LAMK)

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Teollisen ja brändimuotoilun koulutus (2017, 2018, 2019)

Opettaja

  • Julia Ojapelto

Ryhmät

  • 05HPAMU17
    Pakkaus- ja brändimuotoilu 17, Lahti
  • 05TEB17
    Teollisen ja brändimuotoilun koulutus 17, Lahti
  • 05Z1HVIV17
    Z1 aikaikkuna 05HVIV17
  • 05Z1HTEB17
    Z1 aikaikkuna 05HTEB17
  • 05Z1HSIK17
    Z1 aikaikkuna 05HSIK17

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää brändin luomisen tulevaisuuden menetelmiä suunnitteluprojektissa
- kuvata miten brändimateriaalia rakennetaan brändimanuaalin avulla
- toteuttaa visuaalista brändimateriaalia, joka tukee yrityksen suunnittelutoimintaa sekä brändistrategiaa
- ohjeistaa ja tilata brändimateriaalin visuaalisia elementtejä yhteistyössä muiden ammattilaisten kanssa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus opintojakson Reppu-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyy opintojakson Reppu-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö osaamisesta esim. työelämäprojektien kautta.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan työelämäyhteistyönä.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Reppu-toteutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustehtävät 65 %, luennot 10 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään visuaalinen identiteettin elementteihin ja miten sellaisen voi rakentaa tavoitteellisesti. Harjoitustyönä tehdään visuaalisen identiteetin suunnittelutyö opittuja menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Taiteen ja typografian perusopinnot sekä vektorigrafiikka- ja taitto-ohjelman käytön perustaidot (esim. Adobe Illustrator ja InDesign).

Arviointimenetelmät

Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää visuaalisen identiteetin suunnittelun ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää visuaalisen identiteetin suunnittelun ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää visuaalisen identiteetin suunnittelun menetelmiä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia identiteettejä
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta