Työelämäsimulaatio (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BL24-3018
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
08.03.2021 - 20.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
1 - 24
Koulutus
- Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Marion Robinson
Vastuuopettaja
Arto Kutvonen
Opetusryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
05HGR18Graafinen suunnittelu 18, Lahti
-
05VIV18SVisuaalisen viestinnän koulutus 18S, Lahti
Pienryhmät
- Toteutuksen opetusryhmä 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää oman ja monialaisen työyhteisön toimintaa omalla ammatillisella panoksellaan
- perustella markkinointiviestinnän ja brändäyksen merkityksen yhteisöllisessä toiminnassa
- toimia tiimin jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi pääosin lähiopetuksena pienryhmissä kampuksella, jossa osa työskentelystä voi tapahtua myös zoomissa. Tilanteen niin vaatiessa siirrymme täysin etäopetukseen.
Opintojaksolla on tarkoitus toteuttaa asiakasprojekti, jossa hyödynnetään graafikon työkaluja ja syvennetään brändäysosaamista. Tässä vaiheessa lukuvuotta projekti ei ole vielä vahvistunut.
Ajoitus ja läsnäolo
Opintojakso on alustavasti ajoitettu loppukevääseen talviloma-/projektiviikkon jälkeen.
Osallistuminen: vähintään 80% läsnäolo tapaamiskerroilla. Kamera pidetään päällä yhteisten keskusteluosuuksien aikana ja sillä osoitat läsnäolosi opetuskerralla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
A) Oman osaamisen näyttö AHOT.
B) Opintojaksolle voi tuoda oman asiakasprojektin ja edistää sitä huomioiden sen soveltuvuuden aikataulun ja arviointikriteerien suhteen. Oman projektin voi tehdä itsenäisesti opintojaksolla annettavan tehtäväkehikon sisällä esimerkiksi oman harjoittelun yhteydessä. Valittu projekti tulee kuitenkin olla sellainen syventävä kokonaisuus jossa on mukana tiimityön elementti. Eli esimerkiksi voit tehdä sen asiakkaasi kanssa läheisessä yhteistyössä, tai vaikkapa toisen alan ammattilaisen kanssa tiiminä. Lisää ohjeita tähän suoritustapaan lähempänä kurssiajankohtaa.
Valinnaisessa suoritustavassa ota etukäteen yhteyttä opettajaan.
Työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään aito toimeksianto asiakkaalle.
Oppimisympäristö
Kampus, zoom, vierailut asiakkaan luona ja työn taustoittamisen vaatimiin kohteisiin mahdollisuuksien mukaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Projektityöstä osa sijoittuu opiskelijan itsenäisen työn ajalle. Sitoutuminen asiakasprojektiin vaaditaan.
Sisältö
Opiskelija kehittää toimeksiannon kautta oman ja monialaisen työyhteisön toimintaa omalla ammatillisella panoksellaan. Hän hyödyntää ja syventää osaamistaan markkinointiviestinnän ja brändäämisen teoriasta ja työkaluista projektissa.
Opiskelija toimii tiimissä tavoitteellisesti.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Edeltävinä opintoina vaaditaan Markkinointiviestintä ja brändäys-opintojakson käyminen, sillä tämä opintojakso soveltaa tuolla opintojaksolla opittuja teorioita.
Arviointiasteikko
1-5