Siirry suoraan sisältöön

Työelämäsimulaatio (5 op)

Toteutuksen tunnus: MI00BL24-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

08.03.2021 - 20.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

1 - 24

Koulutus

  • Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)

Opettaja

  • Marion Robinson

Vastuuopettaja

Arto Kutvonen

Opetusryhmät

  • Toteutuksen opetusryhmä 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • 05HGR18
    Graafinen suunnittelu 18, Lahti
  • 05VIV18S
    Visuaalisen viestinnän koulutus 18S, Lahti

Pienryhmät

  • Toteutuksen opetusryhmä 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää oman ja monialaisen työyhteisön toimintaa omalla ammatillisella panoksellaan
- perustella markkinointiviestinnän ja brändäyksen merkityksen yhteisöllisessä toiminnassa
- toimia tiimin jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso on suunniteltu toteutettavaksi pääosin lähiopetuksena pienryhmissä kampuksella, jossa osa työskentelystä voi tapahtua myös zoomissa. Tilanteen niin vaatiessa siirrymme täysin etäopetukseen.
Opintojaksolla on tarkoitus toteuttaa asiakasprojekti, jossa hyödynnetään graafikon työkaluja ja syvennetään brändäysosaamista. Tässä vaiheessa lukuvuotta projekti ei ole vielä vahvistunut.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakso on alustavasti ajoitettu loppukevääseen talviloma-/projektiviikkon jälkeen.
Osallistuminen: vähintään 80% läsnäolo tapaamiskerroilla. Kamera pidetään päällä yhteisten keskusteluosuuksien aikana ja sillä osoitat läsnäolosi opetuskerralla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

A) Oman osaamisen näyttö AHOT.
B) Opintojaksolle voi tuoda oman asiakasprojektin ja edistää sitä huomioiden sen soveltuvuuden aikataulun ja arviointikriteerien suhteen. Oman projektin voi tehdä itsenäisesti opintojaksolla annettavan tehtäväkehikon sisällä esimerkiksi oman harjoittelun yhteydessä. Valittu projekti tulee kuitenkin olla sellainen syventävä kokonaisuus jossa on mukana tiimityön elementti. Eli esimerkiksi voit tehdä sen asiakkaasi kanssa läheisessä yhteistyössä, tai vaikkapa toisen alan ammattilaisen kanssa tiiminä. Lisää ohjeita tähän suoritustapaan lähempänä kurssiajankohtaa.
Valinnaisessa suoritustavassa ota etukäteen yhteyttä opettajaan.

Työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään aito toimeksianto asiakkaalle.

Oppimisympäristö

Kampus, zoom, vierailut asiakkaan luona ja työn taustoittamisen vaatimiin kohteisiin mahdollisuuksien mukaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Projektityöstä osa sijoittuu opiskelijan itsenäisen työn ajalle. Sitoutuminen asiakasprojektiin vaaditaan.

Sisältö

Opiskelija kehittää toimeksiannon kautta oman ja monialaisen työyhteisön toimintaa omalla ammatillisella panoksellaan. Hän hyödyntää ja syventää osaamistaan markkinointiviestinnän ja brändäämisen teoriasta ja työkaluista projektissa.
Opiskelija toimii tiimissä tavoitteellisesti.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Edeltävinä opintoina vaaditaan Markkinointiviestintä ja brändäys-opintojakson käyminen, sillä tämä opintojakso soveltaa tuolla opintojaksolla opittuja teorioita.

Arviointiasteikko

1-5