Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)

Toteutuksen tunnus: MI00BL22-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Muotoiluinstituutti (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 55

Koulutus

  • Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)

Opettaja

  • Marion Robinson
  • Julia Ojapelto

Vastuuopettaja

Arto Kutvonen

Ryhmät

  • 05HMES18
    Mediasisällön suunnittelu 18, Lahti
  • 05HGR18
    Graafinen suunnittelu 18, Lahti
  • 05VIV18S
    Visuaalisen viestinnän koulutus 18S, Lahti
  • 05HVK18
    Valokuvaus 18, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.

Ajoitus ja läsnäolo

Ajoitus Moodle-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan ja ryhmätyössä toimittava aktiivisesti.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyvät opintojakson Moodle-toteutuksesta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.

Työelämäyhteistyö

Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysyhteistyönä.

Oppimisympäristö

Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Moodle-toteutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustehtävät 50 %, luennot ja tentti 25 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %

Sisältö

Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina hyödyntäen zoomia ja moodlea. Myös ryhmätyöskentelyn ohjaus tapahtuu virtuaalisesti.

Arviointimenetelmät

Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta