Siirry suoraan sisältöön

Fundamentals of Professional Selling (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI90-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

01.09.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Studies for incoming exchange students
  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Jussi Mozo

Ryhmät

  • LLTITO20H
    Täydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Liiketoiminta, Lahti
  • LLTIEX20S3
    Saapuvat vaihto-opiskelijat S20, pitkät vaihdot, matkailu, Lahti
  • LLTIEX20S1
    Saapuvat vaihto-opiskelijat S20, pitkät vaihdot, liiketalous, Lahti

Osaamistavoitteet

The student is able to
- recognise what professional selling is and what areas of expertise are included in it
- acquire understanding of different personality types and recognise them in others
- gain a rudimental understanding on how to tailor their sales approach according to each type
- tailor their selling process so that it matches the buying process of the customer

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähiopetus toteutetaan puoliksi opettajavetoisesti ja puoliksi pienryhmätyöskentelynä, jonka avulla pystyt tsemppaamaan omaa itsenäistä kurssisuoritustasi (kurssin arviointi perustuu 100% itsenäiseen suorittamiseen jota tuetaan tunneilla tehtävillä pienryhmätöillä ja harjoitteilla). Aikaisempien toteutusten opiskelijapalautteiden perusteella saat parhaiten irti kurssista, mikäli pystyt järjestämään itsesi tunneille. Kurssin suorittaminen myös osittain tai jopa kokonaan etänä kuitenkin onnistuu, mutta sitä ei suositella.
Kurssin aikana laaditaan neljä suppeaa kirjallista harjoitustyötä, joista kolme vertaisarvioidaan ja yhden arvioi opettaja. Tehdyistä harjoitustöistä laaditaan lopuksi reflektoiva yhteenveto, jonka arvioi opettaja.

Ajoitus ja läsnäolo

Ei pakollista mutta hyvin suositeltavaa aiempien, vastaavalla tavalla toteutettujen kurssien opiskelijapalautteiden perusteella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Sähköinen kurssin alustalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Fasilitoitu prosessikirjoittaminen ja pienryhmätyöskentely (30% läsnä, 70% virtuaali)
Fasilitoitu prosesskirjoittaminen (100% etänä)
Kirjatentti (verkossa) - päivitetty kirjalista saatavissa kolmen lähiopetuskerran jälkeen

Työelämäyhteistyö

-

Uusintamahdollisuudet

Kirjatentti tentittävissä verkossa kolmen lähikerran jälkeen lukukauden loppuun.

Oppimisympäristö

Virtual 70%
Classroom 30%

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

lähitunnit 7 x 2h 14h
aineistot 4 x11h 44h
kirjoitus 4 x 15h 56h
arviointi 4 x 3h 16h
reflektio 1 x 5h 5h
yhteensä 135h

Sisältö

Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Vertaisarviointi 5%
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanan verran

Kriteerit esitellään ja käydään yhdessä läpi kurssin alussa (arviointimatriisi).

Arviointiasteikko

1-5