Ohjelmistoalan liiketoimintaympäristö (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI54-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
02.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Pasi Ranne
Ryhmät
-
04IT17Tietojenkäsittelyn koulutus 17, Lahti
-
04HTO19Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa ohjelmistoliiketoiminnan erityispiirteitä ja niiden vaikutuksen omaan toimintaan
- arvioida kansainvälistymisen ja verkostoitumisen roolia ohjelmistoliiketoiminnassa
- analysoida ohjelmistoliiketoiminnan rahoitusmalleja
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetus, itsenäisesti tai ryhmissä toteutettavat harjoitukset
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajan osoittama verkkomateriaali
Oppimisympäristö
Luokka, Reppu, muut verkkoympäristöt
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikottainen lähiopetus, projekti ja projektin raportointi. Yhteensä noin 120h.
Sisältö
Tutustutaan ohjelmistoalan erityispiirteisiin casejen avulla.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Muut kokonaisuuden kurssit (rinnakkain)
Arviointimenetelmät
Projekti, itse- ja vertaisarviointi
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei osoita riittävää osaamista
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa toimia tilaaja- ja asiakaslähtöisesti ja ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti, sekä osallistua ryhmän tavoitteelliseen
toimintaan ja tuoda osaamisensa ryhmän käyttöön
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa toimia kohderyhmälähtöisesti ja tilanteenmukaisesti, perustella toimintaansa ammattialansa eettisten periaatteiden mukaan, sekä organisoida ja ohjata myös monialaisten/-ammatillisten ryhmien tavoitteellista toiminta
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa ottaa vastuun asiakas / palvelupro-
sessin kokonaisuudesta, käyttää ja soveltaa ammattieettisiä periaatteita päätöksenteossa tilanteenmukaisesti, sekä edistää henkilöiden / ryhmien ammatillista kehittymistä