Siirry suoraan sisältöön

Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI23-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 15.11.2021

Ajoitus

01.01.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 100

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Reko Juntto

Ryhmät

  • 04HLII
    Monimuoto- tai verkko-opetus, Liiketalouden ja matkailun ala
  • LLTITO20H
    Täydentävä osaaminen AMK 2020-2021, Liiketoiminta, Lahti
  • LLABTO21H
    Täydentävä osaaminen (AMK) syksy 2021, Liiketoimintayksikkö
  • 04HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää vähittäiskaupan henkilöstöjohtamisen työvälineitä osastotasolla
- tulkita vähittäiskaupan tunnuslukuja osastotasolla

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Oppimistehtävät ja verkkotentit Kauppa ja yrittäjyys -verkko-oppimisympäristössä Osaston henkilöstön ja myynnin johtaminen -opintojaksolla.

Tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa johtaa oman osastonsa myyntiä ja oman tiiminsä toimintaa kaupassa asiakaslähtöisesti, myyntihenkisesti, innostavasti ja säännösten mukaisesti.

Ajoitus ja läsnäolo

Opiskelija voi suorittaa tehtävät omaan tahtiinsa, kuitenkin vuoden sisällä opintojakson aloittamisesta.

Huom! Jos saat suoritettua opintojakson kaikki tehtävät 6.6.2021 mennessä, saat arvioinnin kesäkuussa. Kaikki tuon päivämäärän jälkeen palautetut tehtävät arvioidaan kesälomien jälkeen elokuussa!

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Verkkotehtävät, -tentit sekä niihin liittyvä oheismateriaali.

Oppimisympäristö

100 % verkkototeutus.Ilmoittautuminen Peppiin, jonka jälkeen opiskelija saa tunnukset ja ohjeet sähköpostitse K&Y-oppimisympäristöön.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Opintojakso jakaantuu neljään teemaan:
2.1 Kauppa työpaikkana
2.2 Kaupan turvallisuus ja riskienhallinta
2.3 Henkilöstön johtaminen ja kehittäminen
2.4 Myynnin johtaminen

Arviointimenetelmät

Arviointikriteerit määritelty kuhunkin tehtävään ja tenttiin erikseen. Opintojakson arvosana muodostuu automaattisesti näistä saatujen arvosanojen keskiarvosta.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Tehtävän tavoitteet toteutuvat heikohkosti. Tehtävän 100 % -mallivastauksesta/tavoitteiden saavuttamisesta puolet tai hiukan yli on toteutuu. Teema-/jaksotavoitteita ei ole sisäistetty. Osa-alueita puuttuu; pieniä puutteita runsaasti tai jokin erityisen suuri puute. Tekstiä niukalti, sähkösanomakieltä, jota joutuu osin lukemaan rivien välistä. Omakohtaisuus ja kaupan/osaston näkökulma puuttuvat tai ovat muutamien yleisten fraasien tasolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Tehtävän tavoitteet toteutuvat tyydyttävästi. Myös teema-/jaksotavoitteista kannettu huolta. Tehtävä on tehty periaatteessa oikein ja n. 75 % kattavasti. Osa näkökulmista puuttuu, ei selkeää viitekehystä taustalla. Tekstiä niukalti. Omia kokemuksia ja ajatuksia niukasti. Kaupan/osaston näkökulma suppea.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Tehtävän tavoitteet toteutuvat kiitettävästi. Opiskelija ei vain tee tehtävää, vaan hän näkee sen yli ja haluaa vimmatusti oppia omaa tulevaisuuttaan varten - eli on ottanut huomioon teeman ja jakson, jopa opintokokonaisuuden tavoitteita. Tehtävä on tehty täysin tehtävänannon mukaisesti; suorastaan hiukan yli. Kaikkiin esitettyihin kysymyksiin on vastattu kiitettävän laajasti. Tekstiä niin runsaasti, että asian sisäistämisestä ja taustalla olevasta kenttätyöstä voi olla varma. Kiitettävästi omia kokemuksia, omia analyyttisia ajatuksia, yleisten viitekehyksien soveltamista, jopa uutta luovaa ideointia. Vastauksessa on otettu vahvasti huomioon kauppa-/osasto-, jopa kauppias-/yrittäjänäkökulma.