Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

13.01.2022 - 24.04.2022

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Tiina Pernanen
  • Joanna Vihtonen

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLABTO22H
    Täydentävä osaaminen (AMK) 2022, Liiketoimintayksikkö

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy oppimistehtävinä osiokohtaisia ennakko- ja lopputenttejä (yksilösuorituksia) sekä toimeksiantajalle (yrityselämän todellinen case) ryhmätyönä laadittu lanseeraussuunnitelma sekä suunnitelman esittäminen.

Opintojakso toteutetaan etäopetuksena Zoomissa.

Ajoitus ja läsnäolo

Opettajien ilmoittaman aikataulun mukaan. Ks. myös lukujärjestys TimeEdit.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.

Työelämäyhteistyö

Työelämälähtöiset toimeksiannot.

Oppimisympäristö

Resurssiluentoja (etäopetuksena, pakollinen läsnäolo), ryhmätyöskentelyä. Yksilötenttejä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27=270 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen (uudelleen)lanseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa. Erilaisten teoreettisten mallien ja työkalujen soveltaminen.

Arviointimenetelmät

Arviointi asteikolla 1 – 5.

Yksilötehtävät:
Ennakkotehtävä (hyväksytty/täydennettävä)
Verkkotentit: 30 % arvioinnista

Ryhmätehtävät:
Tiimisopimus: hyväksytty / täydennettävä
Lanseeraustehtävä: 50 % arvioinnista
Lanseeraus-/markkinointisuunnitelman esitykset 20% arvioinnista

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.