Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK

Opettaja

  • Juha Roslakka

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari 1 25.11.2021 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Seminaari 2 26.11.2021 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LABLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Lahti
  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot 1
  • Seminaari 1 25.11.2021
  • Seminaari 2 26.11.2021

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa 6.9.-26.9.: Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Virtuaaliopetus Zoomissa 1.10.: Johdatusta tutkimuksellisen kehittämisen teemaan.
Oppimistehtävä 2 verkossa, 1.10.-24.10.: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma, palautus 21.11.
Virtuaaliseminaari Zoomissa: Kehittämishankesuunnitelman esittely. Opiskelija osallistuu yhteen seminaariin kahdesta vaihtoehdosta 25.11. (ryhmä A) tai 26.11. (ryhmä B).

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Repussa annetut materiaalit.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Etäopiskelu ja lähipäivät.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana tehtävät tehtävät 50 %
Kehittämishankesuunnitelma 50%

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Toteutus on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle