Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 15.09.2020

Ajoitus

17.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Ritva Kinnunen

Ryhmät

  • LLTIYUUDL20S
    Uudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 20S Lahti
  • LABLTIYTO20H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2020-2021, Lahti
  • MLTIYUUDK20S
    Uudistava johtaminen (YAMK), kulttuuriala 20S Lahti
  • TLTIYUUDT20S
    Uudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 20S Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Monimuoto-opetus.

Ajoitus ja läsnäolo

elokuu - joulukuu
Lähipäivät 8.9. ja 23.11. Lähipäivät muutettu Zoom etäopetus päiviksi.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Repussa annetut materiaalit.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Etäopiskelu ja lähipäivät. Syksyllä 2020 Zoom etäopetuksena.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana tehtävåt tehtävät hyväksytty/hylätty.
Kokonaisarvosna / kehittämishankesuunnitelma 100%.

Sisältö

Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Lähiopetus: Johdatusta aiheeseen, kurssin sisältöön ja oppimistehtäviin.
Oppimistehtävä 2 verkossa: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma
Seminaari: Kehittämishankesuunnitelman esittely.

Tämä toteutus on suunnattu ensisijaisesti liiketalouden, tekniikan ja muotoilun opiskelijoille.

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Tämä toteutus on suunnattu ensisijaisesti liiketalouden, tekniikan ja muotoilun opiskelijoille.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle