Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
17.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Ritva Kinnunen
Ryhmät
-
LLTIYUUDL20SUudistava johtaminen (YAMK), liiketalouden ala 20S Lahti
-
LABLTIYTO20HTäydentävä osaaminen YAMK 2020-2021, Lahti
-
MLTIYUUDK20SUudistava johtaminen (YAMK), kulttuuriala 20S Lahti
-
TLTIYUUDT20SUudistava johtaminen (YAMK), tekniikan ala 20S Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Monimuoto-opetus.
Ajoitus ja läsnäolo
elokuu - joulukuu
Lähipäivät 8.9. ja 23.11. Lähipäivät muutettu Zoom etäopetus päiviksi.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Repussa annetut materiaalit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Etäopiskelu ja lähipäivät. Syksyllä 2020 Zoom etäopetuksena.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana tehtävåt tehtävät hyväksytty/hylätty.
Kokonaisarvosna / kehittämishankesuunnitelma 100%.
Sisältö
Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Lähiopetus: Johdatusta aiheeseen, kurssin sisältöön ja oppimistehtäviin.
Oppimistehtävä 2 verkossa: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma
Seminaari: Kehittämishankesuunnitelman esittely.
Tämä toteutus on suunnattu ensisijaisesti liiketalouden, tekniikan ja muotoilun opiskelijoille.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Tämä toteutus on suunnattu ensisijaisesti liiketalouden, tekniikan ja muotoilun opiskelijoille.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle