Ammattialan fysiikka - ympäristö (3 op)
Toteutuksen tunnus: AT00BY87-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Teknologia (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 100
Koulutus
- Energia- ja ympäristötekniikan koulutus (2014-2021)
Opettaja
- Juha Pere
Opetusryhmät
- Verkkoluento (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Tentti (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TLTIEYM20SEnergia- ja ympäristötekniikan koulutus 20S Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento
- Tentti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata sähköiset ilmiöt tekniikan kehittämisen taustalla
- ratkaista sähköön ja desibeliasteikkoon liittyviä ongelmia matemaattisesti
- soveltaa digitaalisuutta sähköön liittyvissä ilmiöissä
- kuvata meluntorjunnan ongelmia aaltoliikeopin näkökulmasta
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, moodle
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson moodlesivusto
Peltonen, H. 2014. Insinöörin (AMK) Fysiikka osa 1. 11. painos. Gummerus Kirjapaino Oy
Oppimisympäristö
Moodle, Zoom, oppikirja
Sisältö
Tasasähkö
Sähköstatiikka
Aaltoliikeoppia
Meluntorjuntaa
Desibeliasteikko
Arviointimenetelmät
Tentti, harjoitustehtävät
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Ei osaa ratkaista opettajan asettamia matemaattisluonnontieteellisiä ongelmia
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Käyttää yksittäisiä ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja osaa etsiä yksittäisiin matemaattisluonnontieteellisiin ongelmiin johdonmukaisesti tietoa. Osaa soveltaa opittuja tekniikoita opettajan antamiin matemaattisluonnontieteellisiin ongelmiin.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja osaa etsiä ongelmanratkaisun kannalta oleelliset tiedot. Osaa monipuolisesti ratkaista opettajan asettamia matemaattisluonnontieteellisiä ongelmia.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja osaa etsiä tietoa ongelmanratkaisuprosessin eri vaiheissa. Osaa ratkaista kaikki tai lähes kaikki opettajan asettamat matemaattisluonnontieteelliset ongelmat.