Asiakkuuksien ja kumppanuuksien hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CB40-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.11.2020 - 10.01.2021
Ajoitus
11.01.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Taina Orpana
- Riku Nummikoski
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
LLTIIT20STietojenkäsittelyn koulutus 20S Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa arvoa tuottavat asiakkuudet ja strategiset yhteistyökumppanuudet
- asiakkuuksien ja kumppanuuksien hallinnan liiketoimintastrategian huomioiden
- tietää viestinnän ja markkinoinnin yleisimmät digitaaliset kanavat, toimintaympäristöt ja -järjestelmät
- tunnistaa integroitujen ja automatisoitujen järjestelmien tuomat mahdollisuudet
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy eri aihealueisiin liittyviä oppimistehtäviä, joista koostetaan CRM-sisältösuunnitelma.
Ajoitus ja läsnäolo
4.1.-30.4.2021
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.
Arviointimenetelmät
Arviointi asteikolla 1 – 5
Yksilötehtävät:
Oman oppimisen arviointi -tehtävä
Aihekohtaiset tehtävät
Yksilötehtävien arviointi 30% kokonaisarvioinnista
Ryhmätehtävät:
Opetusaiheisiin liittyvät tehtävät.
CRM-järjestelmän sisältösuunnitelma (70% kokonaisarvioinnista) .
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät peruskäsitteet, ymmärtää markkinoinnin merkityksen asiakassuhteiden luomisessa ja ylläpidossa sekä tietää erilaisiin tilanteisiin soveltuvat ratkaisut pitkäaikaisiin asiakas- ja kumppanuussuhteisiin pyrittäessä.
Opiskelija ymmärtää markkinoinin automaation ja CRM-järjestelmien merkityksen liiketoiminnan, erityisesti markkinoinnin tehostamisessa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakkaiden käyttätymiseen liittyvät peruskäsitteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut asiakas- ja kumppanuussuhteiden luomisen ja ylläpidon kannalta.
Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta.
Opiskelija ymmärtää markkinoinin automaation ja CRM-järjestelmien merkityksen liiketoiminnan, erityisesti markkinoinnin tehostamisessa.ja osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot tavoitteisiin pääsemisen kannalta.
Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, suunnitelman CRM-järjestelmän sisällön näkökulmasta.,
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee asiakkaiden käyttätymiseen liittyvät peruskäsitteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut asiakas- ja kumppanuussuhteiden luomisen ja ylläpidon kannalta.
Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalt
Opiskelija ymmärtää markkinoinin automaation ja CRM-järjestelmien merkityksen liiketoiminnan, erityisesti markkinoinnin tehostamisessa.
Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman CRM-järjestelmän sisällön näkökulmasta.,
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.