Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien ja kumppanuuksien hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CB40-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.11.2020 - 10.01.2021

Ajoitus

11.01.2021 - 31.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Taina Orpana
  • Riku Nummikoski

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • LLTIIT20S
    Tietojenkäsittelyn koulutus 20S Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa arvoa tuottavat asiakkuudet ja strategiset yhteistyökumppanuudet
- asiakkuuksien ja kumppanuuksien hallinnan liiketoimintastrategian huomioiden
- tietää viestinnän ja markkinoinnin yleisimmät digitaaliset kanavat, toimintaympäristöt ja -järjestelmät
- tunnistaa integroitujen ja automatisoitujen järjestelmien tuomat mahdollisuudet

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy eri aihealueisiin liittyviä oppimistehtäviä, joista koostetaan CRM-sisältösuunnitelma.

Ajoitus ja läsnäolo

4.1.-30.4.2021

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Moodlessa oleva materiaali ja kirjallisuusvinkit.

Arviointimenetelmät

Arviointi asteikolla 1 – 5

Yksilötehtävät:
Oman oppimisen arviointi -tehtävä
Aihekohtaiset tehtävät
Yksilötehtävien arviointi 30% kokonaisarvioinnista

Ryhmätehtävät:
Opetusaiheisiin liittyvät tehtävät.
CRM-järjestelmän sisältösuunnitelma (70% kokonaisarvioinnista) .

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät peruskäsitteet, ymmärtää markkinoinnin merkityksen asiakassuhteiden luomisessa ja ylläpidossa sekä tietää erilaisiin tilanteisiin soveltuvat ratkaisut pitkäaikaisiin asiakas- ja kumppanuussuhteisiin pyrittäessä.
Opiskelija ymmärtää markkinoinin automaation ja CRM-järjestelmien merkityksen liiketoiminnan, erityisesti markkinoinnin tehostamisessa.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakkaiden käyttätymiseen liittyvät peruskäsitteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut asiakas- ja kumppanuussuhteiden luomisen ja ylläpidon kannalta.
Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta.
Opiskelija ymmärtää markkinoinin automaation ja CRM-järjestelmien merkityksen liiketoiminnan, erityisesti markkinoinnin tehostamisessa.ja osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot tavoitteisiin pääsemisen kannalta.
Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, suunnitelman CRM-järjestelmän sisällön näkökulmasta.,

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee asiakkaiden käyttätymiseen liittyvät peruskäsitteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut asiakas- ja kumppanuussuhteiden luomisen ja ylläpidon kannalta.
Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalt
Opiskelija ymmärtää markkinoinin automaation ja CRM-järjestelmien merkityksen liiketoiminnan, erityisesti markkinoinnin tehostamisessa.
Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman CRM-järjestelmän sisällön näkökulmasta.,
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.