Espanja 2 (3 op)
Toteutuksen tunnus: KP00CH26-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.11.2021 - 28.02.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 24.04.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kielikeskus (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
- roo.es
Paikat
13 - 35
Koulutus
- Kieliopinnot LAB
- Kieliopinnot LUT
Opettaja
- Sari Pärssinen
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
KKIE21LUTHKieli- ja viestintäopinnot 2021-2022, LUT
-
KKIE21LABHKieli- ja viestintäopinnot 2021-2022, LAB
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa käyttää työ- ja opiskelu- tai vapaa-ajan matkalla jokapäiväisissä puhetilanteissa tarvittavia perusrakenteita ja sanastoa
- kertoa ajankäytöstään ja päivittäisistä rutiineistaan (perheestä kertominen, henkilön kuvailu, harrastukset, ravintolassa asiointi, sää- ja ajanilmauksia, ostoksilla käynti ja sähköpostiviestin laatiminen)
- osaa perusrakenteet: artikkelit, kysymyssanat, demonstratiiviset adjektiivit ja pronominit, prepositiot, preesens, perfekti, lähifutuuri,
lukusanat 100-1000.
Tavoitetaitotaso A1
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kirjallisten ja suullisten taitojen harjoittaminen, harjoitustehtäviä, itsenäistä työskentelyä, immersiivinen opetus.
Ajoitus ja läsnäolo
Zoom. Opetusta 28 oppituntia. Suullisen kielitaidon arviointi jatkuvan arvioinnin perusteella edellyttää 75 % aktiivista läsnäoloa tai suullisen kuulustelun. Aikataulut: TimeEdit.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajan antama materiaali verkossa (Moodlessa).
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kirjallinen ja suullinen kuulustelu. Opiskelija opiskelee kurssin sisällön täysin itsenäisesti. Aikaa kuulusteluihin on kurssin päättymisen jälkeen kuukausi, Kirjallinen (EXAM-tilassa) ja suullinen kuulustelu Teamsin kautta. Sovi tapaaminen (kutsu) Teamsissa 30 minuutiksi, klo 8.30 – 16 maanantaista perjantaihin Kirjallinen kuulustelu EXAM-tilassa, varauslinkki Moodlessa kurssin loppupuolella.
Uusintamahdollisuudet
Kirjallinen (EXAM-tilassa) ja suullinen kuulustelu tarvittaessa. Kirjallinen kuulustelu: Henkilökohtainen - ota yhteys opettajaan. Sovi tapaaminen (kutsu) Teamsissa 30 minuutiksi, klo 8.30 – 16 maanantaista perjantaihin.
Oppimisympäristö
Materiaali Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 28 tuntia, itsenäiset työt 40 tuntia.
Sisältö
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää työ- ja opiskelu- tai vapaa-ajan matkalla jokapäiväisissä puhetilanteissa tarvittavia perusrakenteita ja sanastoa, ja kertoa ajankäytöstään ja päivittäisistä rutiineistaan (perheestä kertominen, henkilön kuvailu, harrastukset, ravintolassa asiointi, sää- ja ajanilmauksia, ostoksilla käynti ja sähköpostiviestin laatiminen, lähimenneisyys ja- tulevaisuus).
Rakenteet: artikkeleita, kysymyssanat, demonstratiiviset adjektiivit ja pronominit, prepositiot, preesens, perfekti, lähifutuuri, lukusanat 100-.
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Espanja 1 tai vastaavat tiedot.
Tarkasta laitesuositukset ja Zoom- ohjeet korkeakoulusi sivustolta.
Arviointimenetelmät
Kirjallinen kuulustelu. Suullinen kuulustelu tai arvosana jatkuvan arvioinnin perusteella, jatkuva arviointi edellyttää 75 % aktiivista läsnäoloa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan tiedot ja taidot ovat välttävällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa viestiä välttävästi sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Opiskelija osaa osittain soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan tiedot ja taidot ovat hyvällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa viestiä melko sujuvasti sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Opiskelija osaa pääosin soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelijan tiedot ja taidot ovat kiitettävällä tasolla opintojakson osaamistavoitteisiin nähden.
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti sekä kirjallisesti että suullisesti yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa.
Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa kielenkäyttötilanteissa.