Siirry suoraan sisältöön

Sähköinen asiointi terveyden- ja hyvinvoinnin edistäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: YTS0042-19003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

08.04.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lappeenrannan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (2021, 2022)

Opettaja

  • LAB_virtuaalihenkilö LAB_virtuaalihenkilö_hyvinvointi_YAMK_LPR
  • Anne Suikkanen

Opetusryhmät

  • Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLPRYHYJO21S
    Integroitujen hyvinvointipalvelujen kehittäjä ja johtaja (YAMK) 21S Lappeenranta
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Pienryhmät

  • Verkkoluento 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- ymmärtää ja arvioida sähköisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu kokonaan verkkovälitteisesti.

Zoom-yhteydellä toteutettavat kontaktiopetukset:

• pe 8.4.2022 klo 16-19
• la 9.4.2022 klo 10-15

Opintojakson suorituksena on arvioitava tehtävä.

Ajoitus ja läsnäolo

Opintojakson suorittaminen ei edellytä osallistumista kontaktipäiviin, mutta helpottaa mm. tehtävien tekemistä.

Opintojakso alkaa 8.4.2022 orientaatiolla, jossa käydään läpi opintojakson suoritustapa.

Oppimisympäristö

Zoom- ja Moodle- oppimisympäristöt.

Sisältö

Opintojakson tavoitteina:
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida sähköisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä; tietää ja osaa arvioida sähköisten palvelujen hyödyn asiakkaan näkökulmasta; osaa hyödyntää käyttäjäpalautetta sähköisten palvelujen kehittämisessä; osaa valita sopivan sähköisen palvelun asiakkaan tarpeeseen; osaa tunnistaa ja soveltaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia sähköisten palvelujen kehittämisessä

Sisältö:
Sähköinen palvelu, teknologian hyödyntäminen, turvallinen tiedon välitys ja puolesta asiointi
Sähköiset palvelut terveyden- ja hyvinvoinnin edistäjänä
Sähköisten palveluiden prosessit asiakkaan näkökulmasta
Olemassa olevat tuotteet ja tietojärjestelmät
Palvelumuotoilu sähköisten palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä
Sähköisten palveluiden laadun seuranta ja käyttäjäpalautteen hyödyntäminen laadun seurannassa

Arviointiasteikko

1-5