Asiakassuhteiden johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YH00CC90-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 16.08.2021
Ajoitus
01.10.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Verkkokampus, Lahti
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Tulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla
Opettaja
- Jussi Mozo
- Tarja Korpela
Opetusryhmät
- Verkkoluento 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLTIYTUJO21KVTulevaisuuden johtaja sosiaali- ja terveysalalla (YAMK) 21KV Lahti
Pienryhmät
- Verkkoluento 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää asiakassuhteiden johtamisen käsitteitä ja tietoperustaa ja tarkastella erilaisia organisaation asiakassuhteita
- mitata ja arvioida organisaation asiakassuhteiden laatua
- käyttää asiakastietoa palvelujen kehittämisessä ja johtamisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Toteutustapa: virtuaalitoteutus Zoomissa
Optusmenetelemät: luennot, ryhmätyöskentely ja itsenäinen opiskelu
Ajoitus ja läsnäolo
loka-marraskuu 2021
Lähipäivät 3 kertaa 7.10, 21.10 ja 17.11 klo 9-13
Opintojaksolle hyväksytään vain Tulevaisuuden johtaja -koulutuksessa olevat
Lähipäivät toteutetaan ZOOMin kautta ja luennot nauhoitetaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Grönroos, C. 2015. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. 5. painos. suom. Maarit Tillman. Juva: WS Bookwell Oy. (soveltuvin osin, myös aikaisemmat painokset käyvät)
Aihealueisiin liittyvät ajankohtaiset artikkelit ja tutkimukset
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutukselle ei ole vallinnaisia toteutustapoja
Työelämäyhteistyö
Opintojaksoon ei sisälly harjoittelua
Uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei sisälly tenttejä
Oppimisympäristö
Zoom
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä 0,5 op
Lähipäivät 1,5 op
Kehittämistehtävä 2,5 op,
Itsearviointi- ja vertaisarviointi 0,5 op
Sisältö
asiakaslähtöiset palveluprosessit, mittaaminen, asiakastieto, asiakassuhteiden johtaminen ja kehittäminen
Arviointimenetelmät
Opintojakson arvosana muodostuu oppimispäiväkirjasta (reflektiosta) 50% ja 50% välitehtävien teemoihin liittyvästä osaamisen näytöstä
Itse- ja vertaisarviointi
Tutorin arviointi
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opintojaksoon liittyviä tehtäviä ei ole palautettu.
Opintojakson kehittämistehtävä on hylätty
Itse- ja vertaisarviointia ei ole tehty
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
1)
käyttää asiakassuhteiden johtamisen käsitteitä ja tietoperustaa
2)
löytää tarkoituksenmukaisen mittaustavan/tavat asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Perustelee mittarin käytettävyyttä.
3)
hyödyntää asiakassuhteiden johtamista palvelujen kehittämisessä ja johtamisessa valitussa työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
Oppimisen reflektointi:
arvosana 1
opiskelija tuo tietoa esille kuvailevasti (referoi)
arvosana 2:
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asian kertomalla sen omin sanoin
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
1)
käyttää asiantuntevasti asiakkuusjohtamisen käsitteitä ja tietoperustaa
.
2)
löytää tarkoituksenmukaisen mittaustavan/tavat asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Perustelee ja arvioi mittarin käytettävyyttä.
3) tekee perusteltuja ehdotuksia asiakassuhteiden johtamisen ja kehittämisen parantamiseksi valitussa työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveysalalla
Oppimisen reflektointi
arvosana 3:
Opiskelija tekee tiedon pohjalta analyyseja (kykenee tarkastelemaan ilmiötä, näkee syy-seuraussuhteita)
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija
1)
- käyttää asiantuntevasti asiakassuhteiden johtamisen käsitteitä ja tietoperustaa ja perustelee toimintaa niiden kautta.
2)
löytää tarkoituksenmukaisen mittaustavan/tavat asiakastyytyväisyyden mittaamiseen. Perustelee ja arvioi mittarin käytettävyyttä. Analysoi mittarin avulla saatua tietoa asiantuntevasti.
3)
- esittää innovatiivisia ratkaisuja asiakassuhteiden kehittämiseksi valitussa työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveysalalla
Oppimisen reflektointi
arvosana 4:
Opiskelija tekee tiedon pohjalta synteesejä (tekee johtopäätöksiä)
arvosana 5:
Opiskelija tuottaa arviointitietoa (jäsentää ilmiötä uudella tavalla, joka uudistaa toimintaa)