Siirry suoraan sisältöön

Game Programming Essentials (4 op)

Toteutuksen tunnus: TE00BH34-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.09.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikan ala (LAMK)

Toimipiste

Tekniikan ala

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Olli Koskimaa

Ryhmät

  • 07TVT18S
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 18S, Lahti
  • 07Z2HTVT18S
    Z2 aikaikkuna 07TVT18S
  • 07EXC19KS1
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 2019, pitkät vaihdot, tekniikka
  • 07EXC19KS2
    Saapuvat vaihto-opiskelijat 2019, pitkät vaihdot, tietotekniikka

Osaamistavoitteet

The student is able to
- understand the principles and work flow of game programming
- master basic techniques to create interactive models
- know how to use physics engines
- create a simple game
- manipulate game objects by scripting.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Toteutus erillisen lukujärjestyksen mukaan syys-joulukuussa.
Opetus toteutetaan luokkaopetuksena.
Kurssilla perehdytään Unity 3D-ohjelman käyttöön pelien ja interaktiivisten esitysten tekemiseen esimerkkien ja harjoitustöiden kautta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali löytyy Reppusta.

Arviointimenetelmät

Kurssin arviointi perustuu 3-5 palautettavaan harjoitustyöhön. Harjoitustöiden arviointi perustuu harjoitustyössä käytetyn ohjelmiston ominaisuuksien monipuoliseen hyödyntämiseen, uusien työtapojen omaksumiseen ja harjoitustöiden visuaaliseen ulkoasuun.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson minimi tavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa käyttää ja luoda pelejä Unity3D-ohjelmistolla.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa monipuolisesti käyttää ja hyödyntää Unity3D-ohjelmistoa pelien ja interaktiivisten esitysten luomisessa.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee kurssilla käytetyt Unity 3D-ohjelmistot ammattimaisesti ja pystyy soveltamaan saamiaan oppeja myös muiden ohjelmistojen käytössä. Palautettavien harjoitustöiden visuaalinen ulkoasu hyvin toteutettu.