Lasten ja nuorten arjen ympäristöt ja instituutiot (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00BO31-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.07.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
27.08.2021 - 31.10.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen
Opettaja
- Jaana Mantela
- Raija Hovi-Pulsa
Opetusryhmät
- Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
HLPRYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
-
HLTIYSOLAPE21SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
-
HLTIYTO21HTäydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti
Pienryhmät
- Luennot 1
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä lasten, nuorten ja perheiden arkeen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa tietoa kriittisesti ja eettisesti
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Oppimistehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla 27.8. (klo 9-16, Zoomissa). Toinen lähiopetuskerta on 12.10.(klo 9-16, Mukkulankadun kampuksella).
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Oppimateriaali koostuu alaan liittyvistä kotimaisista ja/tai kansainvälisista tutkimuksista, raporteista, artikkeleista ja videoluennoista
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa
Uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä
Oppimisympäristö
Työelämän oppimisympäristöt, M19 ja verkko-oppimisympäristö
Sisältö
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija:
-Tuntee lasten, nuorten ja perheiden arkea
-Osaa käyttää lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa teoreettista tietoa oman ammattialueensa kehittämiseen
Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan henkilökohtaisen kirjallisen oppimistehtävän perusteella.
Oppimistehtävän palautus on 31.10. Oppimistehtävä arvioidaan asteikolla 1-5.
Opintojaksoon kuuluu myös lukupiirityöskentely, joka arvioidaan hyväksytty- hylätty. Lukupiiri kokoontuu kaksi kertaa opintojakson aikana.Lukupiirityöskentelyn hyväksytty suorittaminen edellyttää lukupiiriin osallistumista sille varattuna aikana.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
-osoittaa oppineensa käsitteitä ja määritelmiä, mutta väärinkäsitykset haittaavat asioiden ymmärtämistä
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
-ymmärtää erillisiä asioita ja pohdiskelee, mutta ei ole vielä muodostanut kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista eikä pysty soveltamaan oppimaansa
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
sijoittaa uuden asian laajempaan yhteyteen ja aikaisempiin tietoihinsa
- osoittaa pystyvänsä tiedon soveltamiseen ja arvioimiaan ratkaisujaan
- on muodostanut oman käsityksen asiasta ja tarkastelee asiaa uusista näkökulmista