Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten arjen ympäristöt ja instituutiot (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO31-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.07.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

27.08.2021 - 31.10.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Sosionomikoulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Raija Hovi-Pulsa

Opetusryhmät

  • Luennot 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • HLPRYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lappeenranta
  • HLTIYSOLAPE21S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 21S Lahti
  • HLTIYTO21H
    Täydentävä osaaminen YAMK 2021-2022, Hyvinvointi, Lahti

Pienryhmät

  • Luennot 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä lasten, nuorten ja perheiden arkeen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa tietoa kriittisesti ja eettisesti

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Oppimistehtävien ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla 27.8. (klo 9-16, Zoomissa). Toinen lähiopetuskerta on 12.10.(klo 9-16, Mukkulankadun kampuksella).

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Oppimateriaali koostuu alaan liittyvistä kotimaisista ja/tai kansainvälisista tutkimuksista, raporteista, artikkeleista ja videoluennoista

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutuksella ei ole valinnaista suoritustapaa

Uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä

Oppimisympäristö

Työelämän oppimisympäristöt, M19 ja verkko-oppimisympäristö

Sisältö

Opintojakson tavoitteet
Opiskelija:
-Tuntee lasten, nuorten ja perheiden arkea
-Osaa käyttää lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa teoreettista tietoa oman ammattialueensa kehittämiseen

Arviointimenetelmät

Opintojakso arvioidaan henkilökohtaisen kirjallisen oppimistehtävän perusteella.
Oppimistehtävän palautus on 31.10. Oppimistehtävä arvioidaan asteikolla 1-5.

Opintojaksoon kuuluu myös lukupiirityöskentely, joka arvioidaan hyväksytty- hylätty. Lukupiiri kokoontuu kaksi kertaa opintojakson aikana.Lukupiirityöskentelyn hyväksytty suorittaminen edellyttää lukupiiriin osallistumista sille varattuna aikana.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

-osoittaa oppineensa käsitteitä ja määritelmiä, mutta väärinkäsitykset haittaavat asioiden ymmärtämistä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

-ymmärtää erillisiä asioita ja pohdiskelee, mutta ei ole vielä muodostanut kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista eikä pysty soveltamaan oppimaansa

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

sijoittaa uuden asian laajempaan yhteyteen ja aikaisempiin tietoihinsa
- osoittaa pystyvänsä tiedon soveltamiseen ja arvioimiaan ratkaisujaan
- on muodostanut oman käsityksen asiasta ja tarkastelee asiaa uusista näkökulmista