Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten arjen ympäristöt ja instituutiot (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00BO31-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

22.08.2019 - 08.10.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysala (LAMK)

Toimipiste

Sosiaali- ja terveysala

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Sosiaalialan koulutus (ylempi AMK), Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Jaana Mantela
  • Raija Hovi-Pulsa

Ryhmät

  • 08YLPK19S
    Lapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 19S, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- määritellä lasten, nuorten ja perheiden arkeen vaikuttavia tekijöitä
- soveltaa lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa tietoa kriittisesti ja eettisesti

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakson lähiopetuspäivät ovat:
23.8 klo 9-14
17.9 klo 9-15
8.10 klo 10-13
Itsenäinen, omaan työhön liittyvä, reppuun palautettava kehittämistehtävä sekä oppimispäiväkirja. Oppimistehtävienn ohjeet ja materiaali käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Oppimateriaali koostuu alaan liittyvistä kotimaisista ja/tai kansainvälisista tutkimuksista, raporteista, artikkeleista ja videoluennoista

Työelämäyhteistyö

Opintojaksoon liittyy yhteistyötä hankkeiden ja työelämän kanssa

Uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä

Sisältö

Opintojakson tavoitteet
Opiskelija:
-Tuntee lasten, nuorten ja perheiden arkea
-Osaa käyttää lapsen ja nuoren arjen ympäristöjä ja instituutioita koskevaa teoreettista tietoa oman ammattialueensa kehittämiseen

Arviointimenetelmät

Opintojakso arvioidaan henkilökohtaisen kirjallisen oppimistehtävän perusteella

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

-osoittaa oppineensa käsitteitä ja määritelmiä, mutta väärinkäsitykset haittaavat asioiden ymmärtämistä

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

- ymmärtää erillisiä asioita ja pohdiskelee, mutta ei ole vielä muodostanut kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista eikä pysty soveltamaan oppimaansa

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

sijoittaa uuden asian laajempaan yhteyteen ja aikaisempiin tietoihinsa
- osoittaa pystyvänsä tiedon soveltamiseen ja arvioimiaan ratkaisujaan
- on muodostanut oman käsityksen asiasta ja tarkastelee asiaa uusista näkökulmista