Markkinointiviestintä ja brändäys (5 op)
Toteutuksen tunnus: MI00BL22-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Muotoiluinstituutti (LAMK)
Toimipiste
Muotoiluinstituutti (LAMK)
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 60
Koulutus
- Visuaalisen viestinnän koulutus (2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Helmi Honkanen
Vastuuopettaja
Antti Heinonen
Ryhmät
-
05VIV17Visuaalisen viestinnän koulutus 17, Lahti
-
05HGR17Graafinen suunnittelu 17, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata markkinointiajattelun käsitteellisen taustan, sisällön ja tunnuspiirteet
- käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen menetelmiä omassa ammatillisessa toiminnassa
- tehdä markkinointisuunnitelman
- valita markkinointiviestintään ja brändäykseen tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
GR17
Luennot, oppimis- ja harjoitustehtävät sekä tentti, presentaatiot ja keskustelut. Opintojaksopalaute kerätään viimeisenä presentaatiopäivänä.
Ajoitus ja läsnäolo
Ajoitus Reppu-toteutuksen mukaisesti. Pakollinen läsnäolo aloituspäivänä, luennoilla, presentaatioissa, tentissä sekä lopetuspäivänä. Poissaoloja ei korvata, mutta tehtävät on suoritettava ja palautettava annettuun aikaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppi- ja luentomateriaali sekä kirjallisuuslista löytyy opintojakson Reppu-toteutuksesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Näyttö aiemmasta osaamisesta esim. työelämässä.
Työelämäyhteistyö
Harjoitustehtävä tehdään mahdollisuuksien mukaa yritysyhteistyönä.
Oppimisympäristö
Mukkulankadun kampus sekä opintojakson Reppu-toteutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtävät 60 %, luennot ja tentti 15 %, kirjallisuus ja oppimistehtävät 10 %, presentaatiot ja keskustelut 15 %
Sisältö
Opintojaksolla selvitetään mitä markkinointiviestintä ja brändäys tarkoittaa teoriassa ja käytännössä. Harjoitustyönä tehdään markkinointi- ja brändäyssuunnitelma alan menetelmiä ja prosesseja hyödyntäen.
Arviointimenetelmät
Harjoitus- ja oppimistehtävät 80 %, presentaatiot ja keskustelut 20 %.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä johdonmukaisesti ja perustella toimintaansa alan menetelmien avulla
B1 Osaa soveltaa monipuolisesti opittuja menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa toimia asiakaslähtöisesti
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä laajaalaisesti ja viestiä alasta huomioiden eri kohderyhmät
B1 Osaa valita toimintaan soveltuvia menetelmiä sekä prosesseja ja perustella valintansa
C3 Osaa ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet tarkoituksenmukaisesti
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
A1 Osaa käyttää markkinointiviestinnän ja brändäyksen ammattikäsitteitä asiantuntevasti ja rakentaa niiden pohjalta toimivia suunnitelmia
B1 Osaa valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia menetelmiä ja prosesseja
C3 Osaa ottaa vastuun palveluprosessin kokonaisuudesta