Siirry suoraan sisältöön

Pk-yrityksen digitaalinen markkinointi (15 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BR25-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 19.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Päivi Toivola-Rekola
  • Jan-Erik Sandelin
  • Riku Nummikoski
  • Lotta Toivonen
  • Joanna Vihtonen

Ryhmät

  • 04HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti
  • 04Z2HLII18S
    Z2 aikaikkuna 04LII18S

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- Selittää digitaalisen markkinoinnin strategian vaikutuksen yrityksen menestykseen
- Tunnistaa ominaisuuksiltaan yrityksen tavoitteita tukevat digitaaliset markkinointikanavat
- Luoda tehokkaan, kohderyhmälähtöisen digimarkkinointisuunnitelman digitaalisten asiakkaiden sitouttamiseksi
- Soveltaa sosiaalista mediaa strategisena ja taktisena työkaluna erilaisiin markkinointitarkoituksiin
- Suunnitella sisältöjä ja markkinointiviestintämateriaalia osana integroitua markkinointistrategiaa
- Hyödyntää analytiikkatyökaluja
- Kehittää hakukoneoptimoitua verkkosisältöä
- Huomioida digitaaliseen markkinointiin liittyvät juridiset tekijät

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opiskelijat perehtyvät digitaalisen markkinoinnin aihealueisiin ja soveltavat oppimaansa käytännönläheisissä projekteissa, joissa kehitetään ja toteutetaan monipuolisesti pk-yritysten digitaalista markkinointia. Opetusmenelminä ovat luennot, yksilötehtävät sekä pienryhmätyöskentely.

Ajoitus ja läsnäolo

Vaatii lähiopetukseen osallistumista (min. 80 %)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla. 1. painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Muu opintojaksolla jaettava suomen- ja englanninkielinen materiaali.

Työelämäyhteistyö

Opintojakso on yhteydessä #digitie - Digiosaamista maaseudun yrittäjille - hankkeeseen.

Sisältö

Pk-yrityksen digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen liittyvät suunnitelmat ja toimenpiteet yrityksen kilpailukyvyn varmistamiseksi.
Aihealueet käsittelevät mm. seuraavia osa-alueita:
- Digimarkkinointisuunnitelma
- Kotisivu ja verkkokauppa
- Googlen markkinointityökalut
- Sosiaalinen media
- Kohderyhmälähtöinen sisällöntuotanto
- Asiakkuuksien hallinta
- Markkinoinnin automaatio
- Tietoturva
- Analytiikka tulosten mittaamisessa
- Digitaaliseen markkinointiin liittyvä lainsäädäntö sekä tietosuoja (GDPR)

Arviointimenetelmät

Tämän opintojakson arviointi perustuu opiskelijan tiedollisen ja taidollisen osaamisen arviointiin. Arviointiperusteet: oppimistehtävät ja projektityöt.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja osaa toteuttaa joitakin toimenpiteitä käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa valita yritykselle soveltuvat keinot sekä toteuttaa ne käytännössä.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin keskeiset osa-alueet, ja osaa kriittisesti arvioida niiden soveltuvuutta yrityksen näkökulmasta. Opiskelija osaa kehittää yrityksen toimintaa soveltuvilla digimarkkinoinnin menetelmillä käytännössä.