Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja myynti vapaa-ajan liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BJ89-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.09.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)

Toimipiste

Liiketalouden ja matkailun ala

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailuliiketoiminnan koulutus (2016, 2017, 2018, 2019)

Opettaja

  • Lotta Toivonen

Ryhmät

  • 04MATK19S
    Matkailuliiketoiminnan koulutus 19S, Lahti
  • 04Z2HMATK19S
    Z2 aikaikkuna MATK19

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kuvata käyttäjä- ja asiakaslähtöisyyden arvon vapaa-ajan liiketoiminnassa
- tunnistaa ajankohtaisia kuluttajakäyttäytymisen trendejä matkailu- ja ravintola-alalla
- kohdentaa myynti- ja markkinointitoimintoja asiakastyypin ja -profiilin mukaan
- huomioida monikanavaisen markkinoinnin ja myynnin kanavat, mahdollisuudet ja haasteet matkailu- ja ravintola-alalla

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmissä toteutettavat harjoitustehtävät, itsenäiset oppimistehtävät ja tentti. Kaikki opintojakson tehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
Osa tehtävistä on yhteydessä työyhteisöjaksoon 10 op, 267 tuntia 22.10-14.12. Opintojakso kuuluu Vieraanvaraisuusosaaminen -moduuliin. Yhdessä kahden muun opintojakson kanssa se muodostaa yhtenäisen opintokokonaisuuden.
Opintojaksosta kerätään palaute kurssin päätyttyä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan ilmoittama aineisto. (Repussa)

Oppimisympäristö

Lähiopetus, itsenäinen työskentely

Sisältö

Markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet matkailu- ja ravintola-alalla.

Arviointimenetelmät

Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät tunneilla: hyväksytty/hylätty, Itsenäiset oppimistehtävä arvioidaan asteikolla 1-5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei tunnista matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyviä erityispiirteitä, ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tunnistaa puutteellisesti matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyviä erityispiirteitä, hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tunnistaa matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyviä erityispiirteitä, hallitsee pääosin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä osin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija tunnistaa matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyvät erityispiirteet, hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.