Markkinointi ja myynti vapaa-ajan liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BJ89-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
01.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailuliiketoiminnan koulutus (2016, 2017, 2018, 2019)
Opettaja
- Lotta Toivonen
Ryhmät
-
04MATK19SMatkailuliiketoiminnan koulutus 19S, Lahti
-
04Z2HMATK19SZ2 aikaikkuna MATK19
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata käyttäjä- ja asiakaslähtöisyyden arvon vapaa-ajan liiketoiminnassa
- tunnistaa ajankohtaisia kuluttajakäyttäytymisen trendejä matkailu- ja ravintola-alalla
- kohdentaa myynti- ja markkinointitoimintoja asiakastyypin ja -profiilin mukaan
- huomioida monikanavaisen markkinoinnin ja myynnin kanavat, mahdollisuudet ja haasteet matkailu- ja ravintola-alalla
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Luennot, ryhmissä toteutettavat harjoitustehtävät, itsenäiset oppimistehtävät ja tentti. Kaikki opintojakson tehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
Osa tehtävistä on yhteydessä työyhteisöjaksoon 10 op, 267 tuntia 22.10-14.12. Opintojakso kuuluu Vieraanvaraisuusosaaminen -moduuliin. Yhdessä kahden muun opintojakson kanssa se muodostaa yhtenäisen opintokokonaisuuden.
Opintojaksosta kerätään palaute kurssin päätyttyä.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajan ilmoittama aineisto. (Repussa)
Oppimisympäristö
Lähiopetus, itsenäinen työskentely
Sisältö
Markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet matkailu- ja ravintola-alalla.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät tunneilla: hyväksytty/hylätty, Itsenäiset oppimistehtävä arvioidaan asteikolla 1-5.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei tunnista matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyviä erityispiirteitä, ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa puutteellisesti matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyviä erityispiirteitä, hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyviä erityispiirteitä, hallitsee pääosin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä osin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija tunnistaa matkailu- ja ravintola-alan markkinointiin liittyvät erityispiirteet, hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.