Fundamentals of Professional Selling (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI90-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
02.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Jussi Mozo
Ryhmät
-
04HTO19Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti
-
04Z2HLII18SZ2 aikaikkuna 04LII18S
Osaamistavoitteet
The student is able to
- recognise what professional selling is and what areas of expertise are included in it
- acquire understanding of different personality types and recognise them in others
- gain a rudimental understanding on how to tailor their sales approach according to each type
- tailor their selling process so that it matches the buying process of the customer
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetus toteutetaan puoliksi opettajavetoisesti ja puoliksi pienryhmätyöskentelynä, jonka avulla pystyt tsemppaamaan omaa itsenäistä kurssisuoritustasi (kurssin arviointi perustuu 100% itsenäiseen suorittamiseen jota tuetaan tunneilla tehtävillä pienryhmätöillä ja harjoitteilla). Aikaisempien toteutusten opiskelijapalautteiden perusteella saat parhaiten irti kurssista, mikäli pystyt järjestämään itsesi tunneille. Kurssin suorittaminen myös osittain tai jopa kokonaan etänä kuitenkin onnistuu, mutta sitä ei suositella.
Kurssin aikana laaditaan neljä suppeaa kirjallista harjoitustyötä, joista kolme vertaisarvioidaan ja yhden arvioi opettaja. Tehdyistä harjoitustöistä laaditaan lopuksi reflektoiva yhteenveto, jonka arvioi opettaja.
Ajoitus ja läsnäolo
Ei pakollista mutta hyvin suositeltavaa aiempien, vastaavalla tavalla toteutettujen kurssien opiskelijapalautteiden perusteella.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sähköinen kurssin alustalla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Fasilitoitu prosessikirjoittaminen ja pienryhmätyöskentely (30% läsnä, 70% virtuaali)
Fasilitoitu prosesskirjoittaminen (100% etänä)
Kirjatentti (verkossa) - päivitetty kirjalista saatavissa kolmen lähiopetuskerran jälkeen
Työelämäyhteistyö
-
Uusintamahdollisuudet
Kirjatentti tentittävissä verkossa kolmen lähikerran jälkeen lukukauden loppuun.
Oppimisympäristö
Virtual 70%
Classroom 30%
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
lähitunnit 7 x 2h 14h
aineistot 4 x11h 44h
kirjoitus 4 x 15h 56h
arviointi 4 x 3h 16h
reflektio 1 x 5h 5h
yhteensä 135h
Sisältö
Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Vertaisarviointi 5%
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanan verran
Kriteerit esitellään ja käydään yhdessä läpi kurssin alussa (arviointimatriisi).
Arviointiasteikko
1-5