Brändin rakentaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 08.09.2019
Ajoitus
01.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Eva Mattila
- Tiina Pernanen
- Joanna Vihtonen
Ryhmät
-
04Z1HLII18SZ1 aikaikkuna 04LII18S
-
04HTO19Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy lähiopetusta ja oppimistehtävinä mediatehtävä ja case-yritykselle laaditut markkinointisuunnitelmat sekä lanseeraustilaisuuden järjestäminen tiimityönä.
HUOM! Case-yritykselle tehdään mahdollisesti myös tutkimus, joten tälle opintojaksolle osallistuvan olisi järkevää osallistua syksyllä 2019 myös Tutkimus ja kehittäminen-opintojakson jompaan kumpaan seuraavista toteutuksista :
Opintojakson nimi: Tutkimus ja kehittäminen
Toteutus: LA00BE78-3011 ja LA00BE78-3012 eli kaksi vaihtoehtoa, molemmat tiistaisin.
Ajoitus ja läsnäolo
Lähiopetusta ja etäopiskelua.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Aiheeseen liittyvä ajankohtainen materiaali.
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Lähiopetusta ja etätyöskentelyä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10x27=270 tuntia opiskelijan työtä
Sisältö
Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen lnseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa.
Arviointimenetelmät
Tuotosten arviointi: Mediatehtävä, lanseeraus-/markkinointisuunnitelma, esitykset. Työskentely toteutetaan tiimeissä.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei saavuta osaamistavoitteita.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.