Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI20-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 08.09.2019

Ajoitus

01.09.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)

Toimipiste

Liiketalouden ja matkailun ala

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Eva Mattila
  • Tiina Pernanen
  • Joanna Vihtonen

Ryhmät

  • 04Z1HLII18S
    Z1 aikaikkuna 04LII18S
  • 04HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- rakentaa asiakaslähtöisen brändin
- laatia lanseerattavalle brändille markkinointisuunnitelman eri osa-alueineen
- hyödyntää mediasuhteita brändin luomisessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan hyödyntäen tutkivan oppimisen menetelmiä. Siihen sisältyy lähiopetusta ja oppimistehtävinä mediatehtävä ja case-yritykselle laaditut markkinointisuunnitelmat sekä lanseeraustilaisuuden järjestäminen tiimityönä.
HUOM! Case-yritykselle tehdään mahdollisesti myös tutkimus, joten tälle opintojaksolle osallistuvan olisi järkevää osallistua syksyllä 2019 myös Tutkimus ja kehittäminen-opintojakson jompaan kumpaan seuraavista toteutuksista :
Opintojakson nimi: Tutkimus ja kehittäminen
Toteutus: LA00BE78-3011 ja LA00BE78-3012 eli kaksi vaihtoehtoa, molemmat tiistaisin.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetusta ja etäopiskelua.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Aiheeseen liittyvä ajankohtainen materiaali.

Uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Oppimisympäristö

Lähiopetusta ja etätyöskentelyä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10x27=270 tuntia opiskelijan työtä

Sisältö

Asiakaslähtöisen brändin rakentaminen. Markkinointisuunnitelman laatiminen lnseerattavalle brändille. Mediasuhteiden hyödyntäminen brändin luomisessa.

Arviointimenetelmät

Tuotosten arviointi: Mediatehtävä, lanseeraus-/markkinointisuunnitelma, esitykset. Työskentely toteutetaan tiimeissä.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei saavuta osaamistavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät peruskäsitteet ja tietää kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija pystyy tekemään alustavan lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita kuhunkin tilanteeseen soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisen lanseeraussuunnitelman.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee brandin rakentamiseen ja lanseeraukseen liittyvät toimenpiteet ja osaa valita perustellusti kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut niin tuote-, hinta-, saatavuus- ja markkinointiviestinnän näkökulmasta. Opiskelija ymmärtää erilaisten toimenpiteiden vaikutukset sekä kustannuksien että tuottojen kannalta. Opiskelija pystyy luomaan kokonaisvaltaisen, toteuttamiskelpoisen suunnitelman tuotteen tai palvelun lanseeraamiseksi.
Opiskelija ottaa vastuun ryhmä- tai palveluprosessin kokonaisuudesta.