Siirry suoraan sisältöön

Asiakashankinta ja asiakkaan kohtaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI19-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 19.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketoiminta (LAB)

Toimipiste

Verkkokampus, Lahti

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Jussi Mozo

Ryhmät

  • 04HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää asiakashankinnan roolin myyntiprosessissa
- kuvata kuinka voidaan vaikuttaa asiakkaiden tunteisiin vuorovaikutuksen avulla
- soveltaa erilaisia kysymystyyppejä tarkoituksenmukaisesti asiakaskohtaamisissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi on verkkokurssi jonka arviointi perustuu itsenäiseen suorittamiseen.
Kurssin aikana laaditaan neljä vertaisarvioitavaa ja ohjattuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista reflektointitehtävää kahden viikon välein, jotka pohjautuvat opettajan ilmoittamiin ja osin itse hankittaviin sähköisiin materiaaleihin. Vertaisarviointien avulla opiskelija saa käsityksen oman työskentelynsä vahvuuksista ja kehittämiskohteista ja voi halutessaan parantaa töitään ennen lopussa opettajalle arvioitavaksi palautettavaa koontia varten.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkokurssi.
Kurssit deadlinet ilmoitetaan kurssin Repussa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Sähköinen materiaali joka jaetaan kurssin Repussa neljässä, kurssin eri teemojen mukaan ryhmitellyssä materiaalipaketissa jonka lisäksi opiskelija hankkii Repussa olevien ohjeiden mukaan tukimateriaalia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

"Fast track" nopean suorituksen itsenäinen suoritustapa verkossa heille, joilla on kiire. Työläs. Kysy.
Itsenäinen verkkototeutus, jossa laaditaan kahden viikon välein kirjallinen oppimistehtävä ja lopuksi näistä laadittava koontitehtävä. Info Repussa.
Kurssimateriaalien tenttiminen .
Näyttö.
AHOT.

Oppimisympäristö

100%& virtuaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Laskennallinen kuormitus on 135h (27h / vertaisarvioitava harjoitustyö + 27h / koontitehtävä).

Sisältö

Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Vertaisarviointi 50
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanan verran