Asiakashankinta ja asiakkaan kohtaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BI19-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2019 - 15.09.2019
Ajoitus
01.09.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)
Toimipiste
Liiketalouden ja matkailun ala
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK
Opettaja
- Jussi Mozo
Vastuuopettaja
Linnea Sulkanen
Ryhmät
-
04HLIIMonimuoto- tai verkko-opetus, Liiketalouden ja matkailun ala
-
04HTO19Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- selittää asiakashankinnan roolin myyntiprosessissa
- kuvata kuinka voidaan vaikuttaa asiakkaiden tunteisiin vuorovaikutuksen avulla
- soveltaa erilaisia kysymystyyppejä tarkoituksenmukaisesti asiakaskohtaamisissa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Kurssi on verkkokurssi jonka arviointi perustuu itsenäiseen suorittamiseen.
Kurssin aikana laaditaan neljä vertaisarvioitavaa ja ohjattuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista reflektointitehtävää kahden viikon välein, jotka pohjautuvat opettajan ilmoittamiin ja osin itse hankittaviin sähköisiin materiaaleihin. Vertaisarviointien avulla opiskelija saa käsityksen oman työskentelynsä vahvuuksista ja kehittämiskohteista ja voi halutessaan parantaa töitään ennen lopussa opettajalle arvioitavaksi palautettavaa koontia varten.
Ajoitus ja läsnäolo
Verkkokurssi.
Kurssit deadlinet ilmoitetaan kurssin Repussa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sähköinen materiaali joka jaetaan kurssin Repussa neljässä, kurssin eri teemojen mukaan ryhmitellyssä materiaalipaketissa jonka lisäksi opiskelijaa hankki Repussa olevien ohjeiden mukaan tukimateriaalia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
"Fast track" nopean suorituksen itsenäinen suoritustapa verkossa heille, joilla on kiire. Työläs. Kysy.
Itsenäinen verkkototeutus, jossa laaditaan kahden viikon välein kirjallinen oppimistehtävä ja lopuksi näistä laadittava koontitehtävä. Info Repussa.
Kurssimateriaalien tenttiminen .
Näyttö.
AHOT.
Oppimisympäristö
100%& virtuaali.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laskennallinen kuormitus on 135h (27h / vertaisarvioitava harjoitustyö + 27h / koontitehtävä).
Sisältö
Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.
Arviointimenetelmät
Vertaisarviointi 50
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanan verran
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Kriteerit:
Aiemman osaamisen tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen
uuden opitun asian tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen
Vahvistuneiden / muuttuneiden näkemysten tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen
Kurssin aikana välittömäksi lisäarvoksi itselle koetun tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen