Siirry suoraan sisältöön

Asiakashankinta ja asiakkaan kohtaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BI19-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.09.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)

Toimipiste

Liiketalouden ja matkailun ala

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, AMK

Opettaja

  • Jussi Mozo

Vastuuopettaja

Linnea Sulkanen

Ryhmät

  • 04HLII
    Monimuoto- tai verkko-opetus, Liiketalouden ja matkailun ala
  • 04HTO19
    Täydentävä osaaminen AMK 2019-2020, Liiketalouden ja matkailun ala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- selittää asiakashankinnan roolin myyntiprosessissa
- kuvata kuinka voidaan vaikuttaa asiakkaiden tunteisiin vuorovaikutuksen avulla
- soveltaa erilaisia kysymystyyppejä tarkoituksenmukaisesti asiakaskohtaamisissa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Kurssi on verkkokurssi jonka arviointi perustuu itsenäiseen suorittamiseen.
Kurssin aikana laaditaan neljä vertaisarvioitavaa ja ohjattuun prosessikirjoittamiseen pohjautuvaa kirjallista reflektointitehtävää kahden viikon välein, jotka pohjautuvat opettajan ilmoittamiin ja osin itse hankittaviin sähköisiin materiaaleihin. Vertaisarviointien avulla opiskelija saa käsityksen oman työskentelynsä vahvuuksista ja kehittämiskohteista ja voi halutessaan parantaa töitään ennen lopussa opettajalle arvioitavaksi palautettavaa koontia varten.

Ajoitus ja läsnäolo

Verkkokurssi.
Kurssit deadlinet ilmoitetaan kurssin Repussa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Sähköinen materiaali joka jaetaan kurssin Repussa neljässä, kurssin eri teemojen mukaan ryhmitellyssä materiaalipaketissa jonka lisäksi opiskelijaa hankki Repussa olevien ohjeiden mukaan tukimateriaalia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

"Fast track" nopean suorituksen itsenäinen suoritustapa verkossa heille, joilla on kiire. Työläs. Kysy.
Itsenäinen verkkototeutus, jossa laaditaan kahden viikon välein kirjallinen oppimistehtävä ja lopuksi näistä laadittava koontitehtävä. Info Repussa.
Kurssimateriaalien tenttiminen .
Näyttö.
AHOT.

Oppimisympäristö

100%& virtuaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Laskennallinen kuormitus on 135h (27h / vertaisarvioitava harjoitustyö + 27h / koontitehtävä).

Sisältö

Mitä on ammattimainen B2B-asiakaskohtaamistyö
Myynnin ja markkinoinnin rajapinnat ja yhteispeli
Sosiaalinen myynti verkossa
Myyntiprosessi ja oman työskentelyn johtaminen
Mittarit ja tavoiteasetanta
Tunteiden ymmärtäminen ja merkitys myynnissä
Kysymykset ja niiden soveltaminen käytännössä
Opi lukemaan kehonkieltä
Erilaiset ostajatyypit, ostoryhmät sekä vaikuttajat
Toimivan asiakaskohtaamisympäristön merkitys
Oman stressinsiedon merkitys sekä kehittäminen

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

Markkinoinnin peruskurssi tai muut vastaavat tiedot.

Arviointimenetelmät

Vertaisarviointi 50
Opiskelijan itsearviointi 30%
Opettajan arviointi 20%
Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanan verran

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Kriteerit:
Aiemman osaamisen tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen
uuden opitun asian tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen
Vahvistuneiden / muuttuneiden näkemysten tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen
Kurssin aikana välittömäksi lisäarvoksi itselle koetun tunnistaminen ja näkyväksi tekeminen