Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00BF75-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 19.01.2020

Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Eva Mattila
  • Tiina Pernanen

Ryhmät

  • 04LII20K
    Liiketalouden koulutus 20K, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähiopetusta sisältäen resurssiluentoja ja case-esimerkkejä. Opintojaksolle linkitetty yrityscase ja siihen ryhmätyönä tehtävä laajahko oppimistehtävä. Opintojakson lopuksi yksilötentti.

Ajoitus ja läsnäolo

Lukujärjestyksen mukaan. Pakollinen läsnäolo resurssiluennoilla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström, S. & Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.

Oppimisympäristö

Lähiopetusta. Yksilö- ja ryhmätehtävät. Osa materiaaleista verkkoympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op x 27 tuntia = 135 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö

Markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet. Markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet. Asiakastarpeiden tunnistaminen ja ymmärtäminen.

Arviointimenetelmät

Kaksi yksilötehtävää hyväksytty/hylätty. Ryhmätyönä tehtävä oppimistehtävä, arviointi 1-5. Yksilötentti, arviointi 1-5. Oppimistehtävä 70 %, yksilötentti 30 %. Tuntiaktiivisuus huomioidaan arvioinnissa.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.