Asiakkuudet ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00BF75-3019
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 19.01.2020
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Eva Mattila
- Tiina Pernanen
Ryhmät
-
04LII20KLiiketalouden koulutus 20K, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet
- markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Lähiopetusta sisältäen resurssiluentoja ja case-esimerkkejä. Opintojaksolle linkitetty yrityscase ja siihen ryhmätyönä tehtävä laajahko oppimistehtävä. Opintojakson lopuksi yksilötentti.
Ajoitus ja läsnäolo
Lukujärjestyksen mukaan. Pakollinen läsnäolo resurssiluennoilla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström, S. & Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita. Saatavana myös e-kirjana.
Muu opettajan ilmoittama aineisto.
Oppimisympäristö
Lähiopetusta. Yksilö- ja ryhmätehtävät. Osa materiaaleista verkkoympäristössä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op x 27 tuntia = 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö
Markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeiset käsitteet. Markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet. Asiakastarpeiden tunnistaminen ja ymmärtäminen.
Arviointimenetelmät
Kaksi yksilötehtävää hyväksytty/hylätty. Ryhmätyönä tehtävä oppimistehtävä, arviointi 1-5. Yksilötentti, arviointi 1-5. Oppimistehtävä 70 %, yksilötentti 30 %. Tuntiaktiivisuus huomioidaan arvioinnissa.
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei hallitse markkinoinnin peruskäsitteitä eikä osaa soveltaa niitä.
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee puutteellisesti markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä auttavasti.
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet pääosin ja osaa soveltaa niitä osin.
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä luovasti. Opiskelija toimii vastuullisesti ryhmän jäsenenä.