Ammatillisen osaamisen kehittyminen 2 (2 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BQ87-3067
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Heli Lahtio
- Jaakko Monto
Ryhmät
-
08FYS19SFysioterapeuttikoulutus 19S, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa omaa osaamistaan suhteessa tavoitteena olevan uran osaamistarpeisiin
- osaa rakentaa uratoivetta tukevan HOPS-suunnitelman
- osaa monipuolisesti hyödyntää opintotarjontaa ja erilaisia opiskelumahdollisuuksia
- antaa palautetta opetuksesta ja palveluista ja osallistua näin koulutuksen kehittämiseen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
- Ryhmäohjaukseen osallistuminen
- Lähiopetustunneille valmistautuminen
- Oppimistehtävät
- Itsenäinen opiskelu
- Alkuvuodesta vkot 5-13 toteutetaan Skype -projekti yhteistyössä Avans Hogeschoolin (Hollanti) fysioterapiaopiskelijoiden kanssa. Tunneilla tästä erillinen opastus.
Ajoitus ja läsnäolo
- Ammatillisen osaamisen kehittyminen 2 ajoittuu kolmelle lukukaudelle: lukukaudet 2, 3 ja 4.
Lähitunneilla käsitellään sisältöjä, joitka edesauttavat opintojen suorittamista ja valmistumista fysioterapeutiksi.
- Alkuvuodesta vkot 5-13 toteutetaan Skype -projekti yhteistyössä Avans Hogeschoolin (Hollanti) fysioterapiaopiskelijoiden kanssa. Tunneilla tästä erillinen opastus.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaali linkitetään lukukausittain Repun oppimisympäristöön.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tässä opintojaksossa ei ole koko opintojakson kattavaa valinnaista suoritustapaa.
Työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana tehdään yhteistyötä alumnien eli työelämässä olevien LAMKista valmistuneiden fysioterapeuttien kanssa. Muitakin työelämäyhteistyökumppaneita on opintojakson aikana syventämässä opintojakson sisältöä.
Kansainvälinen yhteistyö skypessä.
Uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan oppimistehtäväiä, jotka palautetaan lukukausittain sovittuina ajankohtina.
Oppimisympäristö
Opiskelijaryhmä, lähitunnit, verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu sekä muihin opintoihin liittyvän opiskelun ja työelämäkokemusten hyödyntäminen.
Kansainvälinen yhteistyö skypessä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lukukausi 2
- noin 27 tuntia, josta lähiopetusta on noin 9 tuntia; loput on itsenäistä opiskelua ja lähitunteihin valmistautumista
Lukukausi 3,
- noin 13 tuntia, josta lähiopetusta on noin 5 tuntia; loput on itsenäistä opiskelua ja lähitunteihin valmistautumista
Lukukausi 4
- noin 13 tuntia, josta lähiopetusta on noin 5 tuntia; loput on itsenäistä opiskelua ja lähitunteihin valmistautumista
Sisältö
- Tulevaisuuden työelämä ja ammatilliset mahdollisuudet
- Opintojen yksilöllistäminen ja opiskeleminen omanlaisella opintopolulla
- HOPS-työskentely osaamisen kehittämisen työkaluna, portfoliotyöskentely
- Oman osaamisen tunnistaminen, sanoittamisen ja näyttämisen muodot
- Itsearviointi ja palautteenantotaidot
- Opintojen etenemisen seuranta
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
AOK 1 on suoritettu hyväksytysti.
Arviointimenetelmät
Oppimistehtävät
lk 2:
- HOPS
- Oman oppimisen reflektointiharjoitus, jossa on hyödynnetty arviointikehikkoa
- Fysioterapeutin erilaiset työtehtävät ja työpaikat
- kansainvälinen yhteistyö skypessä ja siihen liittyä raportti
lk 3:
- HOPS
- Laaja opintotarjonta
- Erilaiset oppimistavat ja -mallit
lk 4:
- HOPS
- palautekanavat
- osallistuminen koulutuksen kehittämiseen
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Hylätty (0)
Opiskelija
Ei suorita annettuja tehtäviä ohjeistuksen mukaisesti.
Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty
Opiskelija
Tuntee laajasti LAMKin opintotarjontaa ja hyödyntää sitä tehokkaasti opinnoissaan.
Hyödyntää tavoitteellisesti hopsia osaamisen kehittämisen työvälineenä.
Soveltaa erilaisia oppimistapoja ja -malleja omassa oppimisessa.
Kuvailee omaa osaamistaan suhteessa tavoitteena olevan osaamiseen.
Valitsee käyttökelpoisia palautekanavia ja osallistuu koulutuksen kehittämiseen.