Siirry suoraan sisältöön

Ammatillisen osaamisen kehittyminen 2 (2 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BQ87-3067

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2021

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Fysioterapeuttikoulutus

Opettaja

  • Heli Lahtio
  • Jaakko Monto

Ryhmät

  • 08FYS19S
    Fysioterapeuttikoulutus 19S, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa omaa osaamistaan suhteessa tavoitteena olevan uran osaamistarpeisiin
- osaa rakentaa uratoivetta tukevan HOPS-suunnitelman
- osaa monipuolisesti hyödyntää opintotarjontaa ja erilaisia opiskelumahdollisuuksia
- antaa palautetta opetuksesta ja palveluista ja osallistua näin koulutuksen kehittämiseen

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- Ryhmäohjaukseen osallistuminen
- Lähiopetustunneille valmistautuminen
- Oppimistehtävät
- Itsenäinen opiskelu
- Alkuvuodesta vkot 5-13 toteutetaan Skype -projekti yhteistyössä Avans Hogeschoolin (Hollanti) fysioterapiaopiskelijoiden kanssa. Tunneilla tästä erillinen opastus.

Ajoitus ja läsnäolo

- Ammatillisen osaamisen kehittyminen 2 ajoittuu kolmelle lukukaudelle: lukukaudet 2, 3 ja 4.
Lähitunneilla käsitellään sisältöjä, joitka edesauttavat opintojen suorittamista ja valmistumista fysioterapeutiksi.
- Alkuvuodesta vkot 5-13 toteutetaan Skype -projekti yhteistyössä Avans Hogeschoolin (Hollanti) fysioterapiaopiskelijoiden kanssa. Tunneilla tästä erillinen opastus.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Materiaali linkitetään lukukausittain Repun oppimisympäristöön.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tässä opintojaksossa ei ole koko opintojakson kattavaa valinnaista suoritustapaa.

Työelämäyhteistyö

Opintojakson aikana tehdään yhteistyötä alumnien eli työelämässä olevien LAMKista valmistuneiden fysioterapeuttien kanssa. Muitakin työelämäyhteistyökumppaneita on opintojakson aikana syventämässä opintojakson sisältöä.
Kansainvälinen yhteistyö skypessä.

Uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan oppimistehtäväiä, jotka palautetaan lukukausittain sovittuina ajankohtina.

Oppimisympäristö

Opiskelijaryhmä, lähitunnit, verkko-opiskelu, itsenäinen opiskelu sekä muihin opintoihin liittyvän opiskelun ja työelämäkokemusten hyödyntäminen.
Kansainvälinen yhteistyö skypessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lukukausi 2
- noin 27 tuntia, josta lähiopetusta on noin 9 tuntia; loput on itsenäistä opiskelua ja lähitunteihin valmistautumista
Lukukausi 3,
- noin 13 tuntia, josta lähiopetusta on noin 5 tuntia; loput on itsenäistä opiskelua ja lähitunteihin valmistautumista
Lukukausi 4
- noin 13 tuntia, josta lähiopetusta on noin 5 tuntia; loput on itsenäistä opiskelua ja lähitunteihin valmistautumista

Sisältö

- Tulevaisuuden työelämä ja ammatilliset mahdollisuudet
- Opintojen yksilöllistäminen ja opiskeleminen omanlaisella opintopolulla
- HOPS-työskentely osaamisen kehittämisen työkaluna, portfoliotyöskentely
- Oman osaamisen tunnistaminen, sanoittamisen ja näyttämisen muodot
- Itsearviointi ja palautteenantotaidot
- Opintojen etenemisen seuranta

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

AOK 1 on suoritettu hyväksytysti.

Arviointimenetelmät

Oppimistehtävät
lk 2:
- HOPS
- Oman oppimisen reflektointiharjoitus, jossa on hyödynnetty arviointikehikkoa
- Fysioterapeutin erilaiset työtehtävät ja työpaikat
- kansainvälinen yhteistyö skypessä ja siihen liittyä raportti
lk 3:
- HOPS
- Laaja opintotarjonta
- Erilaiset oppimistavat ja -mallit
lk 4:
- HOPS
- palautekanavat
- osallistuminen koulutuksen kehittämiseen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Hylätty (0)

Opiskelija
Ei suorita annettuja tehtäviä ohjeistuksen mukaisesti.

Arviointikriteerit: arviointiasteikko hyväksytty/hylätty

Opiskelija
Tuntee laajasti LAMKin opintotarjontaa ja hyödyntää sitä tehokkaasti opinnoissaan.
Hyödyntää tavoitteellisesti hopsia osaamisen kehittämisen työvälineenä.
Soveltaa erilaisia oppimistapoja ja -malleja omassa oppimisessa.
Kuvailee omaa osaamistaan suhteessa tavoitteena olevan osaamiseen.
Valitsee käyttökelpoisia palautekanavia ja osallistuu koulutuksen kehittämiseen.