Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BQ04-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 15.09.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 60
Koulutus
- Täydentävä osaaminen ja vapaavalintaiset opinnot, YAMK
Opettaja
- Juha Roslakka
- Mirka Airesvuo
Ryhmät
-
HLTIYLPK20SLapsi- ja perhepalveluiden kehittäminen (YAMK) 20S Lahti
-
HLTIYUUDS20SUudistava johtaminen (YAMK), sosiaali- ja terveysala 20S Lahti
-
LABLTIYTO20HTäydentävä osaaminen YAMK 2020-2021, Lahti
-
HLTIYDIGS20SDigitaaliset ratkaisut (YAMK), sosiaali- ja terveysala 20S Lahti
-
HLTIYSOT20SAsiakkuusjohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa (YAMK) 20S Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- hyödyntää erilaisia työelämän kehittämismenetelmiä ja käyttää/hyödyntää tutkimustietoa työelämän kehittämiseksi
- arvioida ja raportoida tutkimuksellisen kehittämishankkeen
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
Oppimistehtävä 1, ennakkotehtävä verkossa 7.9.-27.9.: Tutkimuksellisen kehittämisen määrittely lähdeaineistoon perustuen.
Virtuaaliopetus Zoomissa 2.10.: Johdatusta tutkimuksellisen kehittämisen teemaan.
Oppimistehtävä 2 verkossa, 2.10.-25.10.: Tutkimusraporttien arviointitehtävä.
Oppimistehtävä 3: Kehittämishankesuunnitelma, palautus 22.11.
Virtuaaliseminaari Zoomissa: Kehittämishankesuunnitelman esittely. Opiskelija osallistuu yhteen seminaariin kolmesta vaihtoehdosta 25.11. (ryhmä A), 26.11. (ryhmä B) tai 27.11. (ryhmä C).
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Repussa annetut materiaalit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Oppimisympäristö
Etäopiskelu ja lähipäivät.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana tehtävät tehtävät 50 %
Kehittämishankesuunnitelma 50%
Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen
Toteutus on ensisijaisesti tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen lähi- ja etäopiskelussa sekä oppimistehtävien suorittamiseen. Oppimistehtävät 1-2 hyväksytty/täydennettävä/hylätty, oppimistehtävä 3 ja kokonaisarviointi K5 – T1.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä tietoa sekä perustella tiedon valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen
- viestiä oman alan kohderyhmälle
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä ja arvioida tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen oman alan kohderyhmälle
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa:
- etsiä, arvioida ja käyttää tietoa sekä perustella tiedon hyödyllisyyttä kriittisesti
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida työelämälähtöisen tutkimuksellisen kehittämishankkeen sekä ratkaista vaativia ongelmia kehittämistoiminnassa
- viestiä perustellen ja kriittisesti oman alan kohderyhmälle