Asiakas ja asiakaskokemus digitaalisissa sosiaali- ja terveyspalveluissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LA00BO52-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 19.01.2020
Ajoitus
04.03.2020 - 15.04.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Hyvinvointi (LAB)
Toimipiste
Lahden kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)
Opettaja
- Taina Anttonen
- Tarja Korpela
Ryhmät
-
08YDIG19SDigitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, sosiaali- ja terveysala, Lahti
-
08HYTO19Täydentävä osaaminen YAMK 2019-2020, Sosiaali- ja terveysala, Lahti
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää strategisesti ja tehokkaasti asiakkaan omahoitoisuuttaa ja digitaalista asiointia
- ohjata vaikuttavasti ja antaa luotettavaa tietoa asiakkaalle omien valintojen teossa
- analysoida kriittisesti asiakaslähtöisyyttä ja monikanavaisuutta palvelukokemuksessa
Toteutustapa ja opetusmenetelmät
- ennakkotehtävä ilmoittautuneille ja vahvistetuille opiskelijoille sähköpostilla ennen opintojakson alkua
- 2 kontaktipäivää (4.3. ja 15.4.2020): asiantuntijaluennot, työpajat-työskentely, kehittämistehtävä ja blogi
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja
Oppimisympäristö
-Moodle (Reppu)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä 0,5 op
Kontaktipäivät1 op
Kehittämistehtävä, sisältää blogi-kirjoituksen 3 op
Itse- ja vertaisarviointi 0,5 op
Sisältö
asiakkuus sosiaali- ja terveyspalveluissa, palvelukokemus digitaalisissa palveluissa, digitaalisen palvelukokemuksen kartoittamisen ja analyoinnin työkalut, blogi-viestintä
Arviointimenetelmät
Arvioinnin perusteet:
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
- yrittäjyys ja johtamisosaaminen
Arviointiasteikko
1-5
Hylätty (0)
Opiskelija
- ei ole ilmoittautunut/vahvistettu opintojaksolle
- ei ole valmistellut ennakkotehtävää
- kehittämistehtävä on hylätty
- itse- eikä vertaisarviointia ole tehty
Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää asiakkuuksien ja digitaaliseen asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa
- mittata ja analysoida digitaalista asiakaskokemusta työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
- hyödyntää asiakaskokemustietoa palvelujen kehittämisessä ja johtamisessa työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti digitaalisen asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa
- mittata, analysoida ja arvioida digitaalista asiakaskokemusta työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
- tehdä tietoon ja/tai näyttöön perustuvia ehdotuksia digitaalisen asiakaskokemuksen parantamiseksi työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveysalalla
Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)
Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa sekä perustella toimintaansa niillä
- mittata, analysoida ja arvioida asiakaskokemusta monimenetelmällisesti työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa.
- kehittää asiakaskokemusta tavoitteellisesti tietoon ja/tai näyttöön perustuen sekä esittää innovatiivisia ratkaisuja digitaalisen palvelukokemuksen parantamiseksi