Siirry suoraan sisältöön

Asiakas ja asiakaskokemus digitaalisissa sosiaali- ja terveyspalveluissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BO52-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 19.01.2020

Ajoitus

04.03.2020 - 15.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

25 - 40

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Taina Anttonen
  • Tarja Korpela

Ryhmät

  • 08YDIG19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, sosiaali- ja terveysala, Lahti
  • 08HYTO19
    Täydentävä osaaminen YAMK 2019-2020, Sosiaali- ja terveysala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- kehittää strategisesti ja tehokkaasti asiakkaan omahoitoisuuttaa ja digitaalista asiointia
- ohjata vaikuttavasti ja antaa luotettavaa tietoa asiakkaalle omien valintojen teossa
- analysoida kriittisesti asiakaslähtöisyyttä ja monikanavaisuutta palvelukokemuksessa

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- ennakkotehtävä ilmoittautuneille ja vahvistetuille opiskelijoille sähköpostilla ennen opintojakson alkua
- 2 kontaktipäivää (4.3. ja 15.4.2020): asiantuntijaluennot, työpajat-työskentely, kehittämistehtävä ja blogi

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Toteutukselle ei ole valinnaisia suoritustapoja

Oppimisympäristö

-Moodle (Reppu)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ennakkotehtävä 0,5 op
Kontaktipäivät1 op
Kehittämistehtävä, sisältää blogi-kirjoituksen 3 op
Itse- ja vertaisarviointi 0,5 op

Sisältö

asiakkuus sosiaali- ja terveyspalveluissa, palvelukokemus digitaalisissa palveluissa, digitaalisen palvelukokemuksen kartoittamisen ja analyoinnin työkalut, blogi-viestintä

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteet:
- tiedollinen osaaminen ja tiedonhankinta
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
- yrittäjyys ja johtamisosaaminen

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija
- ei ole ilmoittautunut/vahvistettu opintojaksolle
- ei ole valmistellut ennakkotehtävää
- kehittämistehtävä on hylätty
- itse- eikä vertaisarviointia ole tehty

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää asiakkuuksien ja digitaaliseen asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa
- mittata ja analysoida digitaalista asiakaskokemusta työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
- hyödyntää asiakaskokemustietoa palvelujen kehittämisessä ja johtamisessa työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti digitaalisen asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa
- mittata, analysoida ja arvioida digitaalista asiakaskokemusta työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa
- tehdä tietoon ja/tai näyttöön perustuvia ehdotuksia digitaalisen asiakaskokemuksen parantamiseksi työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveysalalla

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti asiakaskokemuksen käsitteitä ja tietopohjaa sekä perustella toimintaansa niillä
- mittata, analysoida ja arvioida asiakaskokemusta monimenetelmällisesti työyhteisössä/organisaatiossa/sosiaali- ja terveyspalveluissa.
- kehittää asiakaskokemusta tavoitteellisesti tietoon ja/tai näyttöön perustuen sekä esittää innovatiivisia ratkaisuja digitaalisen palvelukokemuksen parantamiseksi