Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus ja asiakkuudet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BO50-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden ja matkailun ala (LAMK)

Toimipiste

Liiketalouden ja matkailun ala

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden alan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Taina Orpana

Vastuuopettaja

Milla Laisi-Wessman

Ryhmät

  • 04YDIT19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, liiketalouden ala, Lahti
  • 04YDIR19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, matkailu- ja ravitsemisala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- asiakaskeskeiselle/-lähtöiselle toiminnalle olennaisen kysymyksenasettelun liiketoiminnassa
- hakea ja arvioida vastauksia, näkökulmia ja ratkaisuja asiakaskeskeisen/-lähtöisen liiketoiminnan rakentamiseksi
- tunnistaa ja analysoida mahdollisuuksia, joita digitaalisuus, verkostot ja asiakkuudet tuovat liiketoiminnalle

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Lähiopetusta 2 päivää. Lähiopetus tukee oppimista ja oppimistehtävien laadintaa. Toisella lähikerralla vierailevia luennoitsijoita yrityksistä.
Sovellettavat opetusmenetelmät: Luento, oppimistehtävät, oppimistehtävien purku pienryhmissä luovilla ongelmanratkaisutekniikoilla, pienryhmissä suoritettavia pohdintatehtäviä.

Ajoitus ja läsnäolo

Lähiopetukseen osallistuminen vapaaehtoista, mutta suotavaa. Osallistuminen edesauttaa oppimistehtävien suorittamista ja asiakasajattelun kehittymistä.
Oppimistehtävien deadlinet sovitaan yhdessä kurssin alussa.
Lähikerrat:
La 24.8. 9.15-14.00
To 3.10. 9.15-17.00

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ilmoitetaan Repussa kurssin kuluessa. BYOD.

Oppimisympäristö

Lähiopetus - pienryhmätyöskentely - itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ajankäytöstä lähiopetusta on 15 tuntia, loppu 120 tuntia on omaehtoista tiedonhakua, oppimista ja oppimistehtävän tekemistä.

Sisältö

Digitaalisten ja asiakkuuksiin liittyvien ongelmien luonne ja ratkaisukeinot. Teoriaa asiakkuusajattelusta. Lähiopetuksessa tehdään pienryhmissä soveltavia tehtäviä. Lähiopetuksen osuus noin 1 op, 4 op:tä omalla ajalla tapahtuvaa tiedonhakua ja tiedon soveltamista (oppimistehtävä).

Arviointimenetelmät

Oppimistehtävän arviointi asteikolla 1 - 5.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Oppimistavoitteita ei ole saavutettu.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- etsiä tietoa ja tietolähteitä sekä perustella niiden valintaa, käyttöä ja hyödyllisyyttä.
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti asiakkuuksiin ja verkostoitumiseen liittyvistä käsitteistä.
- esittää strategisia kysymyksiä ja vastata niihin

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti kurssin teemoihin liittyvää teoreettista tietoa ja tietolähteitä.
- etsiä ja analysoida kurssin aihepiiriin liittyviä kehittämishaasteita ja niiden taustalla olevia perusolettamuksia.
- esittää relevantteja strategisia kysymyksiä ja vastata niihin arvioiden toiminnan vaikutuksia

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä erityisillä asiantuntijuusalueillaan.
- arvioida kehittämistoiminnan tuloksia ja vaikutuksia.
- osaa esittää relevantteja asiakaskeskeisyyttä korostavia strategisia kysymyksiä sekä vastata niihin arvioiden ja kehittäen toimintaa