Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuusajattelu digitalisaatiossa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BO21-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

23.08.2019 - 10.10.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysala (LAMK)

Toimipiste

Sosiaali- ja terveysala

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 80

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan koulutus (ylempi AMK), Digitaaliset ratkaisut (2018, 2019, 2020)

Opettaja

  • Sariseelia Sore
  • Harri Heikkilä
  • Minna Asplund
  • Taina Anttonen

Ryhmät

  • 04YDIT19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, liiketalouden ala, Lahti
  • 04YDIR19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, matkailu- ja ravitsemisala, Lahti
  • 07YDIG19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, tekniikan ala, Lahti
  • 05YDIG19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, kulttuuriala, Lahti
  • 08YDIG19S
    Digitaaliset ratkaisut (YAMK) 19S, sosiaali- ja terveysala, Lahti

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- seurata ja ennakoida oman alansa kehittämistrendejä
- analysoida kriittisesti ammattilaisen, organisaation tai yrityksen digikypsyyttä
- suunnitella ja uudistaa tehokkaasti ja vaikuttavasti palvelua, toimintaa tai tuotetta digitaaliseksi.

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

- asiantuntijaluennot
- kehittämistehtävä
- verkko-ohjaus
- tiimioppiminen ja -opetus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa
- itsenäinen uuden tiedon hakeminen

Työelämäyhteistyö

- kehittämistehtävä toteutetaan työelämän toimeksiantona

Uusintamahdollisuudet

- ei tenttiä

Oppimisympäristö

- kontaktiopetus
- verkko-ohjaus
- digitaaliset työvälineet

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- kontaktipäivät: 23.8. ja 10.10.2019
- verkko-ohjaus (wiki-ajanvaraus)
- 5 op = 135 h opiskelijatyötä

Sisältö

Ajankohta: 23.8. - 10.10. 2019
Opiskelija osaa
- seurata ja ennakoida oman alansa kehittämistrendejä
- analysoida kriittisesti organisaation, ammattilaisen tai yrityksen digikypsyyttä
- suunnitella ja uudistaa tehokkaasti ja vaikuttavasti palvelua, toimintaa tai tuotetta digitaaliseksi
Ensisijaisesti ja ainoastaan Digitaaliset ratkaisut -koulutuksen opiskelijoille (alkaa syksyllä 2019)

Lisätietoja opiskelijalle: mm. edeltävä osaaminen

- opintojakso on ensisijaisesti Digitaaliset ratkaisut 19 -koulutuksen opiskelijoille
- opiskelijan edellytetään hallitsevan vähintään kohtalaisesti digitaaliset työvälineet

Arviointimenetelmät

Arvioinnin perusteet:
- tiedollinen ja tiedonhankintaosaaminen
- kehittämis- ja innovaatio-osaaminen
- organisointi ja oman työn johtaminen
- aktiivinen osallistuminen opintojaksolla
- itse-, vertais- ja opettaja-arvioinnit

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija
- ei osallistu aktiivisesti
- ei osaa etsiä uutta tietoa
- ei osaa johtaa itseään kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa
- ei osaa arvioida ja analysoida kehittämis- ja innovaatiotoimintaa
- ei palauta kehittämistehtävää

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- osallistua kriittisesti ajankohtaiseen keskusteluun tulevaisuuden digitalisaatiosta
- kehittää toimintaa muuttuvassa toimintaympäristössä
- toimia aktiivista ja vastuullista

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- arvioida kriittisesti tietoperustaa liittyen tulevaisuuden digitalisaatioon
- etsiä ja analysoida perusolettamuksia, haasteita ja mahdollisuuksia
- esittää perusteltuja ratkaisumalleja

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
- käyttää kriittisesti ja innovatiivisesti myös kansainvälistä tietoperustaa liittyen tulevaisuuden digitalisaatioon
- uudistaa toimintaa muuttuvassa toimintaympäristössä perusteltujen ratkaisumallien mukaan
- arvioida kehittämisen tuloksia ja niiden vaikuttavuutta