Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijaviestintä (4 op)

Toteutuksen tunnus: LA00BE76-3089

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 19.01.2020

Ajoitus

07.01.2020 - 26.04.2020

Opintopistemäärä

4 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Teknologia (LAB)

Toimipiste

Lahden kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Mirva Rainio

Ryhmät

  • 07TVT19K
    Tieto- ja viestintätekniikan koulutus 19K, Lahti
  • 07Z1HTVT19K
    Z1 aikaikkuna 07TVT19K

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja tuottaa oikeakielisiä asiatekstejä
- tuottaa omaa alaansa käsittelevän artikkelin tai esseen, joka täyttää tieteellisen tekstin kriteerit
- tuottaa ammattimaisia suullisia ryhmäviestintätilanteita
- hakea tietoa monipuolisesti ja arvioida sitä kriittisesti

Toteutustapa ja opetusmenetelmät

Työelämän tekstilajit, opiskelutekstit, essee, ryhmäviestintätilanteet. Kurssi on verkkokurssi.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kauppinen, A., Nummi, J. & Savola, T. 2010. Tekniikan viestintä. Helsinki: Edita Prima.
Verkkomateriaali.

Arviointimenetelmät

Verkkotehtävien suorittaminen hyväksytysti.

Arviointiasteikko

1-5

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita.

Arviointikriteerit: taso 1: (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
* tuottaa ammattialansa tekstiä
* tunnistaa ohjetekstejä ja raportteja
* määritellä ryhmäviestintätilanteiden rakenteen
* kuvata suullisesti oman alansa ammattitilanteita.

Arviointikriteerit: taso 3 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
* tuottaa asiatyylistä esseetekstiä, jossa sovellettu lähdekritiikkiä
* tuottaa ohjetekstejä ja raportteja
* arvioida ryhmäviestintätilanteita
* suunnitella suullisen esityksen.

Arviointikriteerit: taso 5 (arviointiasteikko 1-5)

Opiskelija osaa
* tuottaa asiatyylistä esseetekstiä, joka täyttää lähdekriittisen tieteellisen tekstin kriteerit
* suunnitella ohjetekstejä ja raportteja eri kohderyhmille
* yhdistää ryhmäviestintätaitoja erilaisissa viestintätilanteissa
* soveltaa suulliseen esitykseen opiskelualansa tietoa.